Inlägg från: lina81 |Visa alla inlägg
  • lina81

Vem har gjort sin egen bröllopstårta?

Bästa sättet att göra olika chokladmousse för att få det fast och dessutom gelatinfri är att
     värma upp  3 dl grädde (får absolut inte koka) lägg i ca 150-180 g valfri choklad eller annat godis och smät det i grädden. låt stå över natten och vispa sedan med elvisp som när du vispar grädde till önskad konsistens.
    Går inte att misslyckas.

Jag baka mycket tårtor och har testat med alla möjliga smaker, som skumtomtar, dumle, japp, geicha, mjälkchoklad, vit choklad=)

• lina81
    lina81 skrev 2012-01-19 23:22:22 följande:
     Bästa sättet att göra olika chokladmousse för att få det fast och dessutom gelatinfri är att
     värma upp  3 dl grädde (får absolut inte koka) lägg i ca 150-180 g valfri choklad eller annat godis och smät det i grädden. låt stå över natten och vispa sedan med elvisp som när du vispar grädde till önskad konsistens.
    Går inte att misslyckas.

Jag baka mycket tårtor och har testat med alla möjliga smaker, som skumtomtar, dumle, japp, geicha, mjälkchoklad, vit choklad=)

jisses vad jag inte stavade bra då =(
  • lina81

Jo min har alltid blivit tillräkligt fast, jag bakar massor med tårta och gör alltid så...ju mer du vispar desto fastare blir det ju....Jag har aldrig varit med om att det blir löst

Svar på tråden Vem har gjort sin egen bröllopstårta?