• sannasol

Kostnad för svensexa/möhippa

Har en fundering.

En kompis ska gifta sig och min sambo har fått förfrågan att delta på svensexan. Kostad för dagen skulle landa på 900 kr/pers.

Har själv blivit inbjuden till brudens möhippa, men har inte fått något pris på den. Dessutom har brudparet valt att ha kuvertavgift till bröllopet. Så om möhippan hamnar i samma priskalss som svensexan handlar det om över 2500 kr, för svensexa/möhippa och bröllopet, då är ingen dryck inräknad. Jag tycker att detta är väldigt mycket pengar.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kostnad för svensexa/möhippa
  • sannasol

Jag håller med, först kuvertavgiften å sen lägga ut en hel del pengar på svensexa/möhippa.

Jag har inte varit på så många möhippor, men de jag har varit på har prislappen hamnat på 500 kr eller mindre. Därför tror jag att det känns extra dyrt. :P

• sannasol

Ja, några av de bröllop jag har varit på har haft kuvert-avgift istället för present.

• sannasol

Oj förra inlägget blev kort. Är ganska ny här :P

Jag förstår att brudparet inte har något med planering av möhippa/svensexa att göra, men j ag håller med daniiel, att de som planerar bort ha tänkt på att kuvertavgiften är ganska hög. Gav som förslag till sambon att han kunde vara med på en del av dagen, men han säger att de som planerar har bestämt att 900 kr/person kostar det oavsett hur mycket man ska varamed under dagen.
    Det är klart att det beror på vad för aktiviteter man ska göra, men det finns aktiviter som känns ganska bortkastad som t.ex att åka på skotersafari, om alla i gruppen har skoter själv.
    Hoppas ni förstår vad jag menar. För på den nivån är nån av aktiviterna, så därför är jag kanske lite extra bitter mot
    planerna för svensexan.

Bra ide Sebastiána, att var och en får säga hur mycket de är villiga att lägga. Kanske ska ge det
    som förslag inför möhippan :)

Kul med så många svar!

• sannasol
    MalinH84 skrev 2012-01-17 21:29:46 följande:
    Att det sen är kurvertavgift gör ju dock inte saken bättre. Själv är jag emot kuvertavgifter, har man inte råd så får man lägga bröllopet på den nivån man har pengar till....
    Jag håller med dig, eller spara tills man har råd med det bröllop man vill ha :)
Svar på tråden Kostnad för svensexa/möhippa