• Chicita

Kostnad för svensexa/möhippa

Oj... det var hög kuvertavgift känner jag instinktivt... Förvånad

En möhippa / svensexa kan vara allt ifrån gratis till svindyr. Det beror ju på vad man gör.
    Jag misstänker att dom fick betala ungefär lika mycket för våran svenhippa per person eftersom dom bara var 4 som arrangerade den och stod för både aktiviteter + mat och dryck. Men jag såg ju aldrig någon prislapp...

• Chicita

Jag har inte heller varit på så många...
    Maken var på en svensexa där han knappt kände brudgummen, men jag var den enda tärnan... Så dom ville väl att han skulle hinna lära känna gänget lite mer innan bröllopet.
    Där behövde han inte betala ett öre förutom att han betalade sin egen del i det dom gjorde (han betalade alltså inte brudgummens del i maten, drickat, go-carten osv.
    Men dom frågade om han kunde vara lite chaufför i början av kvällen istället...

Det var bara bruden, jag och en till tjej på möhippan sen däremot, och eftersom den andra tjejen inte har någon inkomst alls så stod jag för allt där, både mat och det vi gjorde på kvällen...
    Så vi snittade kanske på 500:- per person jag och maken Flört

Jag misstänker att killar kan ha lite sämre fantasi på saker som inte kostar pengar också Tungan ute
    Hör med den som bjöd in dig till möhippan och fråga vad det kommer att landa på. Det går ju alltid att säga att om det blir för dyrt så kan ni inte komma på själva bröllopet istället...
    Och jag skulle nog bett killen min att ifrågasätta kostnaden också. Ska brudgummen bada i champagne i ett förgyllt badkar eller vad tusan ska dom göra som kostar så mycket pengar? Tungan ute

Svar på tråden Kostnad för svensexa/möhippa