• daniiel

Kostnad för svensexa/möhippa

Jag hade inte haft råd att gå på det bröllopet och möhippan. Jag hade fått välja antingen eller.

En kuvertavgift på ca 200-500kr och en möhippa i samma prisklass hade jag fixat, alltså 500-1000kr sammanlagt. Det hade känts helt okej, men dock inte mer.

Min makes svensexa kostade, så vitt jag vet, ca 200kr/person.

• daniiel
    CarolineJohan skrev 2012-01-16 22:06:43 följande:
    Tycker inte 900 är FÖR dyrt, beror ju också på hur många de är som delar på det och vad som ingår. De möhippor jag varit med på har gått på närmare 900:-, men att sedan betalat en så dyr kuvertavgift tycker jag skulle kännas jättefel. Men sedan är jag emot det också....
    Är inte 900kr/person dyrt tycker du? För en möhippa/svensexa?
  • daniiel
    Fröken Söt skrev 2012-01-16 22:10:31 följande:
    Visst är 900 kr mycket pengar, men vad har kuvertavgiften med saken att göra? Det är väl inte brudparet som ordnar svensexan och möhippan?
    Även om det inte är brudparet som ordnar möhippan/svensexan, så är det väl klart att de som nu ordnar den kanske borde ta hänsyn till kuvertavgiften och tänka på vad den sammanlagda summan blir. De kan ju vara de som tycker det blir lite väl dyrt och kanske då tvingas välja bort möhippan/svensexan pga det och det är ju tråkigt.
  • daniiel
    Fröken Söt skrev 2012-01-16 22:15:34 följande:
    Ok, det kan jag förstå. Det lät nästan som att brudparet skulle skippa kuvertavgiften eftersom möhippan/svensexan blev så dyr. Tror att jag är lite för trött nu. :)
    Haha ja, ibland kan man läsa ord som inte finns eller hoppa över hela meningar om man är trött och då är det ju lätt hänt att det blir lite tokigt :P
  • daniiel
    AndroSid skrev 2012-01-17 12:50:23 följande:
    Oj... Jag tycker 900:- är rätt mycket pengar.
    Jag håller med. Det är vad vår familj spenderar på mat under två veckor typ (jag studerar, vi lever makens dåliga inkomst), så jag hade fått välja mellan att äta och gå på möhippa ;P
  • daniiel
    MalinH84 skrev 2012-01-17 21:29:46 följande:Att det sen är kurvertavgift gör ju dock inte saken bättre. Själv är jag emot kuvertavgifter, har man inte råd så får man lägga bröllopet på den nivån man har pengar till....
    sannasol skrev 2012-01-17 21:33:37 följande:
    Jag håller med dig, eller spara tills man har råd med det bröllop man vill ha :)
    Jag kan säga att jag blir uppriktigt förbannad på personer som resonerar som ni! Men, jag tycker inte diskussionen om kuvertavgift är något som bör tas upp i denna tråden, då det främst handlar om kostnad för möhippa/svensexa här. Vill man diskutera kuvertavgift finns det gott om andra trådar där det pratas om och de diskussionerna blir ofta väldigt otrevliga, för av någon anledning är många väldigt trångsynta och vägrar inse att allt inte är svart eller vitt och att man faktiskt kan göra saker på olika sätt, att man har olika förutsättningar och olika erfarenheter.
Svar på tråden Kostnad för svensexa/möhippa