Ung och dum?
Kör hårt!
Det spelar ingen roll vad din pappa säger. Jag har precis som du bott i USA i flera år och guess what? Du tog dig dit alldeles själv! Sen om din m2b får visum - CONGRATS! Det är ju jättebra att ni får chansen att uppleva det sen tillsammans om ni är gifta också.
Min mamma fick en liknande reaktion en gång, de handlade nog mer om hennes oro att jag skulle försvinna ur hennes liv sakta men säkert i och med att jag var så långt borta mer än att hon inte var glad för min skull. I hennes värld såg hon såg mig på andra sidan jorden med eventuella planer om att inte komma tillbaka på mer än "semester".
Äktenskap ska inte vara betungande. De ska ju inte vara en börda att gifta sig, de ska göra saker och ting lättare också, så som visumet, om ngn av er avlider, för era barn - ja allt juridiskt ska ju ge en extra kick för gifta par som sambos många ggr saknar. Så blanda inte in visum frågan - det är en bonus för er som par :)
- Var bara 100% säker på att du inte gifter dig FÖR visumet och chansen att få stanna längre i USA. Låter inte som du tänker så, men iaf; Var säker! :)
Jag kände folk som verkade ha gift sig till sina visum.. känndes inte alls som om dom hade de lika bra som oss, så ett visum fixar ofta inget som inte redan fanns :p