• aniara

Åka utomlands helgen innan bröllopet...hur gade ni ställt er till detta!?

Jag hade inte hindrat min sambo från att åka och jag hoppas att han inte heller hade hindrat mig (jag har faktiskt funderat på att sticka på en weekendresa någon helg innan brøllopet). Eftersom det skulle vara han som hade hand om barnen dessa dagar tycker jag dock att det ligger på honom att løsa barnpassningsbiten så att du också blir nøjd, och først när han løst det kan han tacka ja till resan.

• aniara
    Irma82 skrev 2012-01-17 12:38:39 följande:
    Allt du har planerat under 1 år det ska GÖRAS under EN vecka. Jag tror inte att man förstår hur mycket det är att göra förrän man har gift sig/haft bröllopet ;) Jag skulle verkligen avråda er....

en lista på vad som ska göras... utöver 2 barn...

lämna, hämta kläder från kemtvätt
    hämta blommor
    ringa 1000 samtal
    hämta tårtan
    maten?
    skönhetsbehandlingar, naglar etc?
    ställa i ordning lokalen? hämta, köra stolar, bord, blommor, etc etc
    kyrkan ställas i ordning?
    alla gäster som ringer och vill ha information
    etc, etc etc...
    + addera allt krångel som brukar uppstå...
    Men hur mycket av det där ska gøras helgen innan? Kemtvätten kan ju fixas när som helst, varfør inte planera in att gøra det innan resan? Man måste ju inte spara sånt till sista stund! Blommor och tårta ska inte hämtas helgen innan brøllopet. Kyrka och lokal har man knappast tillgång till en hel vecka i førväg. Ringa samtal kan man gøra när som helst och jag tror faktiskt man kan hantera telefon (både ringa och svara) även fast det finns barn i närheten. Inte alltid førstås, men knappast så man är helt blockerad fyra dygn i sträck før att man är ensam med barnen - hur tror ni ensamstående føräldrar får ihop vardagen?

Nej jag tycker inte argumenten håller alls. Vill man så går det!
  • aniara
    daniiel skrev 2012-01-17 13:21:01 följande:
    Men det är väl ingen som har sagt att TS sambo beter sig så eller att han inte diskuterar saken med TS? 

Sen att man borde vilja prioritera sin familj. Jag tror att det är superviktigt, både før barnen och før parrelationen att føräldrarna ibland får komma iväg och vara sig själva. Barnen får en bra førebild i en vuxen som kan balansera egna intressen och barnens. Kan TS sambo løsa det med barnen så att TS får nøjaktig avlastning och han väldigt gärna vill åka så ser jag inte varfør han inte ska få gøra det.
  • aniara

Min fästman kom faktiskt härom dagen och frågade om det var okej att han åker på fiskeresa 15-22 juni. Vårt bröllop är 30 juni. Jag hade bara ett ord åt honom - åk. Så ni kan se att jag står fast vid min ståndpunkt ;) Det går om man vill och planerar för det.

Svar på tråden Åka utomlands helgen innan bröllopet...hur gade ni ställt er till detta!?