• daniiel

När skicka inbjudningarna?

Om ni ska ha OSA 2 månader innan, så blir det i maj va? Och ni bör då kanske skicka ut inbjudningarna ca 2 månader före det, vilket borde bli i mars. Då känns STD-kort i februari lite onödigt.

Jag skulle nog antingen strunga i STD-kort, skicka ut inbjudningarna i början av mars och då ha OSA i maj. Eller skicka ut STD i början av februari, inbjudningarna i april och ha OSA i början av juni.

• daniiel
    SusanneJoh skrev 2012-01-18 16:08:08 följande:
    Vi ska gifta oss 4 augusti. Vi har osa senast 20 juni och vi tänker skicka ut inbjudningarna nu i feb.
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
    Det man kan tänka på en sådan gång är att många hinner nog glömma OSA. De får inbjudan, blir glada, lägger den åt sidan och det faller i glömska. Man ska nog höra av sig till gästerna då efter OSA och dubbelkolla, så det inte är någon som blir borträknad bara för att de glömt av.

Vi gifte oss 13 augusti, skickade inbjudningarna i början av maj och hade OSA 26 juni :)
  • daniiel
    Happy Bride skrev 2012-01-18 16:27:59 följande:

Ska göra egna save the date kort som ska bli som kylskåpsmagneter och inte skriva vem de är ifrån förens inbjudningarna kommer. Anledningen till att vi skickar ut save the date kort i februari är att de är semestertider när vi gifter oss samt de ska bli lite nyfikna på vem är de som ska gifta sig då.

Men om man skickar ut inbjudningarna i slutet av april början på maj och ha osa datumet i början-mitten på juni?

Jag tycker att ni kan skicka inbjudningarna i början av april då och ha OSA i början av juni eller slutet av maj :)
  • daniiel
    SusanneJoh skrev 2012-01-18 16:24:28 följande:
    nja, jag hade ju tänkt att dom ska svara direkt. Alltså, få inbudan, blir glada, fyller i svarskortet direkt och lägger på lådan. typ. Så vet jag att jag hade gjort iaf.

Vill ju skicka ut inbjudningarna nu för att få reda på hur många som kommer så jag kan planera allt.
    bordsplacering, hur många bord vi behöver, köpa in all dekorering till borden osv.
    Nästan alla (ca 50 st) vet ju redan att vi ska gifta oss den 4:e och många har redan "osat" muntligt när vi berättade det.  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
    Haha ja, man kan ju se på det så också. Jag vet bara många brudar här inne som råkat ut för det där :)
Svar på tråden När skicka inbjudningarna?