Anonym (knytet) skrev 2012-01-18 22:31:21 följande:
Tack, chicita och Jeaneettes, jag ska tänka på det en vända till... Men om man ändå vill ställa in, hur gör jag då bäst? Måste man ringa runt till var och en (det klarar jag nog inte) eller kan man skicka ett kort eller mejl eller hur gör man? Och vilken anledning ska jag ge? Man kan väl knappast skriva att det är pga av att den blivande bruden känner sig uttbränd och klarar inte trycket, eller?
Spontant känner jag nog att man behöver direktkontakt med de man bjudit. Jag skulle nog ha blivit väldigt snopen om det kom ett kort med "vi kommer inte gifta oss, men tack för visat intresse" *typ*
Jag kanske var stående med boende, köpt present och nya kläder... Nog vill jag ha en förklaring då..
Bröllopet handlar om dig och din blivande, inte om era gäster även om ni ju har bjudit dom för att ni vill dela er lycka med dom.
Så länge ni är lyckliga så spelar det ingen roll hur det andra bröllopet blev.
Jag kan ju säga att jag inte ens tänkte på att det var folk inne i kyrkan när vi gick in dit, och jag glömde helt bort allt annat när vi stod framme med prästen. Världen krympte till oss tre (och en liten busig näbb
)
Sen var allt bara lycka...