• daniiel

Alternativ till möhippa?

Håller med ovanstående. En bra idé att samla alla själv :) En "tjejmiddag" med alla tjejer du vill bjuda in, även de som inte är bjuda på bröllopet. Lite god mat, kanske knytkalas? Spel, tjejsnack, film och kanske hemma spa? Ni kan göra ansiktsmasker (finns massor med "recept" på internet) och lägga på varandra och kanske göra manikyr på varandra eller något?

Haha jag har inga tjejkompisar, så vet inte vad tjejkompisar brukar göra när de träffas :P Jag hade ju således ingen möhippa heller. Jag blev utlovad en, men den blev aldrig av.

Jag ångrar i efterhand att vi inte gjorde som vi först hade tänkt, jag och maken. Vi hade tänkt bjuda in själva till en "killmiddag" och en "tjejmiddag" för att sedan mötas upp allihop och avsluta kvällen med en gemensam fest. Vi blev dock tillsagda av marskalk och tärna att svensexa och möhippa skulle det bli, så vi ville/vågade inte planera in något själva. Svensexan blev av, men den blev inte jättelyckad tyvärr. Möhippan har jag som sagt inte sett röken av :P

Svar på tråden Alternativ till möhippa?