Inlägg från: Emma84 |Visa alla inlägg
  • Emma84

Blommor på borden och i kyrkan

Jag kom på snilleblixten (enligt mej själv iaf) att ha liljekonvaljer på borden när vi gifter oss. På svärföräldrarnas gård växer de vilt överallt.
    Dock ska vi gifta oss 2 juni, i slutet av juni kanske de "inte finns" längre?
    Jag har nämligen tänkt ha liljekonvaljer i brudbuketten oxå, så det skulle gått som en röd tråd i dukningen oxå.

Vad har ni för färgtema? Lupiner är ju rejäla (stora och långa) sommarblommor, som ju finns i många färger; lila, rosa, vita... Kanske är något för kyrkan?

• Emma84
    ehlin82 skrev 2012-01-22 12:30:28 följande:
    Liljekonvajer är jättefint! Men försäkra dig förts så att ingen är känslig för dofter på ert bröllop. Liljekonvaljer har en undebar men rätt stark doft som ofta kan vara problematisk om man är känslig för dofter.
    Ja, tack för tipset! Men tro det eller ej, så har jag redan tänkt på det Förvånad själv faktiskt!
    Men tack!
  • Emma84
    Imke1977 skrev 2012-01-22 19:27:08 följande:

Och en grej till. Det finns ju massor av alla möjliga olika blommor i krukor man kan köpa billigt på affärer eller blomsterbutiker. Ex plantagen lr sådana ställen. Man kan plocka av blommorna och sprida ut över bordet, ha i små vattenfyllda glasburkar. Klippa av och sätta i vaser eller bara ha som dom är på borden. Låt fantasin flöda
    Jag har bestämt mig för att inte oroa mig för dekorationerna. För när våren kommer och det börjar blomma överallt så brukar idéerna börja ploppa upp. Och man kan få det mesta gratis från naturen.

Det har du alldeles rätt i!
Svar på tråden Blommor på borden och i kyrkan