Inlägg från: Anonym (besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (besviken)

besviken på svärföräldrar

Jag väljer att vara anonym p.g.a. att mitt problem kan kopplas till mej och min blivande man.

Skulle verkligen behöva några uppmuntrande ord av er här på bröllopstorget. Jag har som helt tappat lusten att planera bröllopet...
    Problemet ligger delvis i vår ekonomi och delvis i mina svärföräldras oangagemang och ovilja att hjälpa till.

Vi gifter oss nu i sommar 2012. Vårt bröllop har varit planerat ända sedan slutet på 2010. Så inget kommer som en överraskning för någon.

Det som nu gör mej så irriterad, arg, ledsen, besviken och ändå en förståelse...alltså väldigt blandade kännslor. Är att mina svärföräldrar inte alls verkar bry sej om vårt kommande bröllop!
    Först så verkar de inte alls att bry sej och att visa nått intresse att hjälpa till eller erbjuda sej att hälpa finns inte alls!
    Det jag blir så besviken på är att vi har bett dem om hjälp, både med en liten ekonomisk summa och praktisk hjälp. Men de har inte ställt upp!
    Mina föräldrar har hjälpt oss väldigt mycket. De åkte ner till tyskland bara för att köpa alkohol till bröllopet, de planerar in sina semestrar bara för att kunna hjälpa till så mycket som möjligt, de har hyrt in en del saker, de ger oss ekonomisk bidrag o.s.v.

Det som nu har fått droppen att rinna ö ver var när vi senaste veckan frågade min svärmor om hon kunde hjälpa till att baka några tårtor till bröllopet. Och hon sade NEJ!!!

Är jag bara överdrivet naiv och tror att jag kan förvänta mej hjälp eller?
    Kan tilllägga att vi har en väldigt stram budget.

Skall jag helt sluta att förvänta mej att de skall hjälpa?
    Märker att även mina föräldrar börjar undra varför min blivande mans föräldrar inte hjälper med något.

har någon av er varit i samma situation?

Snälla,jag behöver några tips och kloka råd. För att ta mej ur det negativa tänkande om mina svärföräldrar. 

• Svar på tråden besviken på svärföräldrar
  • Anonym (besviken)

Tack för era åsikter. Har tagit dem till mej och "öppnat ögonen" för att det är två olika syner man kan ha på dilemmat.

Måste bara tillägga att vi aldrig förväntat oss nått stort bidrag. Vi uppskattar mera att få hjälp med det praktiska.
    Och det är enligt mej nått man ändå kan hoppas önska att få av sina föräldrar.

Tack för tipset om att mina föräldrar kan vara värdpar! Det kommer de att bli!

Svar på tråden besviken på svärföräldrar