besviken på svärföräldrar
Hej hej
Jag håller med strawberry, man kan faktiskt inte komma och kräva att man ska få hjälp med varesig pengar eller att planera sitt bröllop. Ställer man en fråga måste man vara beredd på att man kan få ett ja eller ett nej.
Kan man inte ta ett nej så ska man inte ställa frågan heller.
Nu är jag också en blivande fru som håller på och planerar vårat bröllop och vi har lagt ut frågor lite här och där om hjälp med vissa saker i planeringsarbetet och vissa saker fått ja på och vissa nej. Nu har vi inte fått ihop allt ännu men du vi gifter oss i början av juni så springer tiden iväg.
Min svärmor har erbjudit ekonomisk hjälp men hur mycket det blir har jag ingen aning om än. Men hon kanske å andra sidan inte kan hjälpa till med så jätte mycket praktiskt då min svägerska är svårt sjuk.
Nu vet jag att vi inte är i samma situation men det kanske finns något bakom som gör att de känner att de inte kan hjälpa till ekonomiskt och de kanske känner att de inte orkar hjälpa till praktiskt. Vad vet jag, jag försöker bara se det från olika håll.
Försök att strunta i att be dem om mera hjälp och se om ni har andra ni kan be om praktisk hjälp istället.
Hoppas att allt löser sig.