Hahaha! Jag skrattar åt mig själv! Det med vad vi önskar oss kom upp när vi var över på en fika hos min m2b's föräldrar och då tänkte jag att det var ett bra tillfälle att ta upp att vi hellre skulle vilja att de betala för drickat (vilket vi räknar på knappt 4000).
Oj vilken dålig stämning det blev!
Plötsligt tyckte de att vi inte skulle ha alkohol alls på bröllopet trotts att de var de som hade pushat på att vi skulle ha det. Sen säger de att vi är FÖR SENT UTE med att be dem om en sån sak. Alkohol som ska köpas in mindre än 2 veckor innan festen så att man kan lämna tillbaka de flaskor som är oöppnade är alltså för sent ute att be någon fixa 5 MÅNADER innan bröllopet. Dessutom betalar ju mina föräldrar maten och "då borde inte vi behöva bidra med något".
De behöver inte betala vinet, men jag hade föredragit att de varit ärliga istället för att komma med undanflykter. Nej de vill köpa något roligt till oss och det kan jag förstå. Men svärmor 2 be vill alltså ge oss kristallglas eller mässingsprydnader som hon VET ATT JAG AVSKYR OCH HON VET ATT VI INTE DRICKER HEMMA. Men det är säkert jättekul.
Sen när de ändå var inne på saker vi gjorde fel så fick min m2b en hel lista med saker som vi gjorde fel eller som jag sagt under kvällen som inte var ok. Detta är alltså dagen efter vi träffa dem. De sa ingenting medan vi var där som vanligt.
Vi har valt fel dag, det är våran dag så vi ska inte bjuda på saker och inte lyssna på vad andra säger, nej Joanna får inte säga att det är en dag för familjen för det är fel, Joanna är så otrevlig som ber oss hjälpa till med en sån sak för hennes föräldrar betalar ju och då borde inte vi behöva och vi vill ju köpa något roligt, ni borde inte ha alkohol för ni gifter er under sommaren ganska tidigt och folk dricker ju inte då, ville ni att vi skulle hjälpa till skulle ni bett om det innan ni bokat lokal, ni får inte låta folk vara i lokalen innan för de kommer stöka ner, ni måste fixa allt dagen innan (varför skulle vi inte göra det?), varför ska de behöva svara på inbjudan att de kommer något så självklart, önskelistan är för kort, inte ska ni beställa en massa tårta det kan ni baka själva och ingen kommer ju orka med tårta mm
Suck! Men jag håller mig till det jag sa innan. Man kan förvänta sig att folk ska hjälpa till men får acceptera att folk inte gör det och vara besviken (men jag tänker göra en stor grej av att tacka alla som har hjälpt till!)