Sparriskarro skrev 2013-03-24 13:08:24 följande:
Tack för stödet :)
Jo jag har bestämt nu att säga som det är till mamma. Hoppas hon tar det ok.
Ringen jag beställt kommer nog nästa vecka. Jag är superspänd :)Hoppas att den känns perfekt när jag har den på mig så är dett ett beslut mindre kvar :)
Hur fungerar det när man har blommor i paketet? Är det så då att ni ändå får välja blommor eller tar de fram något som de tycker passar?
Det lät gott med vitchocklad och hallon. jag har funderat lite på Hallonmouse, chokladmouse och sockerkaksbotten kanske i choklad. Det är lite klurigt för jag är super allergisk mot nötter så jag kan inte ha marsipan på heller... och jag måste hitta en bagare som vågar garantera att de inte finns nötter... Det är minst sagt en utmaning... Lutar åt en avlägsen bekant som gör tårtor som hobby men vi har inte fått besked ännu om hon kan/vill göra...
Inga problem. därför vi finns här på BT. :D
vad skönt att du bestämt dig i alla fall. det kommer nog gå jättebra med din mamma tror jag. och jag förstår att du är spänd. det var jag också man räknade ju nästan ner dagarna tills man skulle få hämta ut dom. fast förlovningsringen var jobbigare att vänta på. tog 5 månader att hitta den. haha.
jo alltså dom betalar för det men vi bestämmer vilka vi ska ha. Alltså vi har ett paket där det ingår i princip allt utom kläder.
så vi får min bukett och mina tärnors bukett, mannens blomma och marskalkerna. sen ingår det blommor till lokalen alltså till bordena där vi ska ha arrangemangena i mitten av bordena eftersom vi har runda. sen ingår det till brudbordet där vi sitter och också utanför lokalen. sen ingår det arrangemang till kyrkan också. och floristen har även alla dekorationer vi ska ha, typ stolsöverdrag och rosetter. så han fixar allt det.
och jag har redan kollat med floristen så de blommor jag vill ha kan han fixa så det känns bra.
oj ja det kanske inte är jättelätt. men man kan väl ha sockerpasta då som överdrag. Eller? borde ju inte vara så svårt tycker jag.
ja vi ska ha mousse i dom. vi kommer dock ha vanliga tårtbottnar och sen vit chokladmousse och hallonmousse.
Men problemet är som sagt utseendet. Vi får ju tårtan i paketet också och nu fick vi precis bilderna för vilka tårtor vi kan välja på. vi fick bilder på 50 modeller så vi har lite att välja på. men det blir nog en rund med 7 våningar på tror vi.
dock är de fyrkantiga rätt fina också. har ni valt utseende?