Inlägg från: emelie och Jonas |Visa alla inlägg
  • emelie och Jonas

musik till bröllopsfest mm

Kopierar ett inlägg jag skrev i en tråd.

Nu måste jag börja fundera på det här med musiken..
    .
    *Musik/psalmer till kyrkan- väntar på solisten, med önskemål från henne, psalmer tar man väl efter mötet med prästen, eller?

*Musik under middagen- vad har man för lugn och lågmäld musik under middagen, eller ska man inte ha musik alls då?

*Musik till första dansen- vi är inne på att dansa "tryckare/vals" till "james morrison-i won't let you go" och sen skulle jag vilja ha en lite mer uptempo låt efter det, så är min plan att nä'r vi har dansat så bjuder jag upp M2b pappa å han min mamma, sen ska alla andra falla in i dansen de med :)

*Musik till festen- hur många låtar behövs? 50 låtar som får gå om och om igen eller ännu fler/mindre? Hur blandat ska man köra (tänkte dans, tex bugg i två timmar och sen mer party 2 timmar?) eller ska man blanda rätt av? Ska man ha typ bara låtar som är kärleksrelaterade eller bara typ 60 % av låtarna, mer/mindre?

Hur tänker ni??

• Svar på tråden musik till bröllopsfest mm
  • emelie och Jonas
    Vichy skrev 2012-01-30 01:30:56 följande:
    Låna lite om du vill ;)
    Tänkt att själva vigseln och livelistan ska spelas irl (live). De andra KAN vara spotifylistor...

En speciell dag (Låtar spelas live av musiker)

En speciell dag mingel

En speciell dag live (Låtar spelas live av musiker)

En speciell dag party

En speciell dag småtimmar 
    Tack så hemskt mycket! :)
    Snabb tittade på listorna för mingel, party, och småtimmar...
    Visst har du ingen "dansmusik" med va? tex bugg?
  • emelie och Jonas

Den här låten tycker jag är så himla fin...
    Christina Perri "A Thousand Years"

Kan man ha den till första dansen?
    Tycker det är så svårt att veta om det är vals, eller liknande, kan inte det där,haha
    Vi kär nog en blandning av tryckare å vals, haha

• emelie och Jonas

Jag skapade en ny spellista som jag döptee till nått, sen flyttade/kopierade jag alla dina in där så kan jag redigera lite själv sen...då borde väl inte dina påverkas?
    Jättebra med en grund att utgå ifrån!:)

Svar på tråden musik till bröllopsfest mm