Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?
Har inga tips på festen men ansluter mig till dom som är utan umgänge. Vänner har jag, ungefär 3 stycken som jag träffar regelbundet men vi bor på olika orter. Jag och min sambo flyttade till staden vi bor i nu eftersom vi blev förälskade i staden.. Ett år senare har vi fortfarande inget umgänge här i stan. Jag pluggar på distans (eftersom utbildningen inte finns på den här orten, annars hade det nog varit ett sätt att träffa vänner) och han har jobbat på en liten firma med två anställda. Även om den andra är i vår ålder så umgås de inte direkt utanför jobbet. Jag har jobbat extra på ett ställe där alla var jättetrevliga men cirka tio-femton år äldre än mig med småbarn, så det blev inte så naturligt att umgås.
Har funderat mycket på hur man skaffar nya vänner. Är rätt blyg av mig (utom med rätt personer har det visat sig) så jag känner mig inte riktigt bekväm med att bara börja prata med någon på gymmey. Och hur går man vidare från att bara prata när man råkar träna samtidigt till att faktiskt börja umgås?
Som nån skrev, man vill ju inte annonsera i tidningen