Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?
Min födelsedag närmar sig med stormsteg, min makes födelsedag och sommaren också. Jag skulle så hemskt gärna vilja bjuda in till fest, gärna med olika teman. Jag är en social person och tycker om att planera saker och omge mig med människor.
Nu till dilemmat, hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?
Jag har massor av tankar och idéer, men det spelar ju ingen roll när jag/vi ändå inte har några att bjuda in. Pga diverse anledningar har vår umgängeskrets blivit mindre och mindre under årens lopp och just nu är det så att man hörs av och säger "Ja, men det var så längesen vi sågs, vi måste hitta på något!", men alla vet att det inte kommer ske.
Självklart tror att jag många skulle komma om vi ordnade något, men då mest för att det är fest, inte för att umgås med oss. Vi bor bra till på så sätt, ganska stort och centralt = nära till alla krogar och många tycker det är bra att förfesta hos oss då. Då slipper de ta taxi eller gå långt. Själva går vi helst inte alls på krogen, utan stannar hellre där vi är med sällskapet hela kvällen tills det är dags att gå hem.
Usch, när jag skriver detta så inser jag ju själv att det är lönlöst att ens tänka såna tankar, på att ha fest alltså och att denna tråden egentligen bara blev en "gnälla-av-sig-tråd".