Anonym (så är det) skrev 2012-01-23 22:15:50 följande:
Jag kan bara instämma
Och just nu när man planerar bröllop blir liksom avsaknaden av vänner extra påtaglig.
Folk skriver om stora fester med massa gäster, toastmaster, tärnor och möhippor, men har man inte några vänner så blir det lite svårt med allt sådant tyvärr.
Min m2b hade en stor vänskapskrets där de flesta känt varann sen lekis-tiden, men när han träffade mig slutade de höra av sig/bjuda in honom/ringa totalt.
Så jag antar att jag inte dög. Hans vänners flickvänner hänger ihop och fikar, gymmar, shoppar, skvallrar, har tjejmiddagar... De har aldrig hört av sig till mig och frågat om jag vill hänga med och när vi ses någon enstaka gång är de artigt trevliga men vi har ju inte en siffra gemensamt. De är stilett-klack och jag är gummistövel med hemstickad raggsocka i.
När min m2b*s bästa kompis gifte sig var jag inte ens medbjuden på festen... Men min underbara karl OSAde att "Tack, VI kommer gärna!". Att de sen knappt pratade med mig på festen är ju en annan femma.
Precis så är det för mig också.
Inga nära vänner att dela bröllopet med. Jag har i princip bara bjudit in mina närmaste släktingar, min sambo har bjudit in två tredjedelar av våra gäster...
Hans vänners flickvänner är dessutom inte intresserade av mig och är väldigt olika mig. Flera av dom har tackat nej till vårt bröllop för att de inte känner mig...(?!)
Tråkigt att det är så många blivande brudar/redan gifta här inne utan vänner!
Vi får skapa vår egen vän-tråd