Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?

Nya vänner då?
    Jobbarkompisar ni vill lära känna bättre, kusiner eller liknande som ni inte sett på länge men som ni gillar...

Jag har tappat många så kallade "vänner" när det tog slut mellan mig och exet. Men jag jobbar på att hitta nya vänner Glad

• Chicita

Det är defenitivt inte lätt att hitta nya vänner...
    Men som sagt via jobb, eller aktiviteter (gymmet, barnens hockeyträning/ ridskolan, syjuntan... osv) kan man hitta nya vänner.

Och nätet är ett underbart ställe att hitta nya bekantskaper Glad
    Tyvärr har dom som jag träffat via nätet inte varit i samma stad, eller ens i närheten... Men vi träffas så ofta vi kan. Och vi hittar på saker gemensamt nån gång per år där vi kan träffas också Glad

• Chicita
    snowstars skrev 2012-01-23 20:29:00 följande:
     Och hur går man vidare från att bara prata när man råkar träna samtidigt till att faktiskt börja umgås?

Som nån skrev, man vill ju inte annonsera i tidningen Tungan ute

Man kan ju börja med att fråga om personen skulle vilja ta en kopp kaffe nån dag efter träningen...
    Eller i ditt fall är det ju perfekt att säga att ni är relativt nyinflyttade och inte hunnit träffa så mycket människor än, och fråga om personen vet något bra fikaställe / lunchställe / inredningsbutik (vad som helst egentligen) - kanske denne vill följa med nån dag och visa?
    Detta är ju lättare om man träffat samma person flera gånger på gymmet i och för sig Flört
  • Chicita
    ema skrev 2012-01-23 21:00:59 följande:
    Jag känner med dig, det är verkligen inte lätt att skaffa nya vänner som vuxen.

Har också fått rådet att prova på nätet, men exakt  var letar man? Okej om man har specifika intressen som har egna forum, men det har inte jag, vad jag vet... 

På universitetet eller gymmet har inte fungerat heller,  jag umgås med folk, men sen liksom försvinner de igen lika snabbt. Vi kan umgås där, men inte utanför den situationen... Samtidigt som jag känner att jag inte vill tränga mig på. Så jag kanske verkar ointresserad istället.. När man var liten behövde man ju bara gräva i samma sandlåda för att vara vänner. Allt är så mycket mer komplicerat idag Obestämd
    Jag hittade mina vänner på en liten privat community som jag numer administrerar och alltså inte ska skriva ut namnet på här... (ok det är ingen konkurrent, det är inte ett utveklat forum utan det är mer till för att "umgås" på)

Ja i vuxen ålder måste man nog dels våga få ett avslag om man bjuder in folk att träffas (och med bjuda in så menar jag inte att det måste vara hem till en, utan kanske en fika på stan) och man behöver nog också våga vara "påträngande"... Sen får man ju läsa av folk, dissar dom en på en gång, tja då återgår man till att bara prata jobb eller liknande och inte insisterar...

Det jag vill säga är att - det är inte kört -
    Se bara hur många vi är här inne som skulle vilja ha större umgänge.
    Kanske vi kan träffas om vi bor tillräckligt nära varandra? Solig

I morgon ska jag träffa två gamla internetvänner (bjuden på den enas bröllop och dom var båda bjudna på mitt) samt en som jag pratat med länge men aldrig träffat och hans nya tjej som också hittat till den lilla communityn...
    Ok det är ca 20 mil emellan oss. Men man passar ju på när man har möjlighet
  • Chicita
    Anonym (så är det) skrev 2012-01-23 22:15:50 följande:
    De är stilett-klack och jag är gummistövel med hemstickad raggsocka i.
    hehe.. åh så väl jag känner igen mig i detta...
    1 år på lantbruksskola
    2 år på fordonsteknisk - gren bilmek
    Har jobbat på McDonalds och MAX

Inte förrän dom senaste åren har folk börjat sluta rynka på näsan när jag kommer på tal, för nu har jag ju ett "accepterat yrke" (hotellreceptionist). Att jag mer än gärna har hoppat in på städavdelningen, och att jag nu sagt upp mig från receptionen pga allt skitsnack och vuxenmobbing som pågår där och bara städar kan vissa inte förstå...

Jag är ju fortfarande samma människa...
    Varför ska folk vara så ytliga Obestämd
  • Chicita
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-01-25 10:43:57 följande:
    Det kan säkert vara ett bra alternativ :) Men jag skulle nog vilja ha lite mer kött på benen om vilka som hakar på, samt att det där funkar nog bättre i storstäderna, kanske därför nästan alla aktiviteter är i storstäderna också :P Samt i södra sverige.
    Vart bor du?
    Jag bor i Dalarna, så om du inte är allt för långt härifrån så kanske vi kan träffas och ta en fika nån gång? Glad
  • Chicita
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-01-25 10:53:59 följande:
    Tack så mycket, jag blir väldigt glad för erbjudandet Glad Jag bor dock långt därifrån, långt upp i Norrland Flört
    Trist Obestämd

Jag känner lite folk i Umeå dock som är trevliga... Flört
  • Chicita
    ema skrev 2012-01-25 11:35:54 följande:
    Jag bor i Umeå, och jag är trevlig  Flört
    Ja se där - det finns trevliga personer norröver också Flört
    Du är ju ett levande bevis på det...
    Kanske du vill ta en fika med TS Glad
  • Chicita
    Anonym (så är det) skrev 2012-01-25 12:03:33 följande:
    Dalarna här också, iaf delvis
    hojta om du vill träffas på en kopp kaffe och en semla (då får vi nog med en till BT:are misstänker jag Flört)
  • Chicita
    Anonym (så är det) skrev 2012-01-25 15:35:15 följande:
    Tyvärr, jag har ingen bil. Kanske sen när jag är frisk(are) och kan köra bil igen.... *längtar*
    Det löser sig nog alltid den dagen den sorgen Glad
    Vi kanske kan komma till dig istället annars...
Svar på tråden Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?