ema skrev 2012-01-23 21:00:59 följande:
Jag känner med dig, det är verkligen inte lätt att skaffa nya vänner som vuxen.
Har också fått rådet att prova på nätet, men exakt var letar man? Okej om man har specifika intressen som har egna forum, men det har inte jag, vad jag vet...
På universitetet eller gymmet har inte fungerat heller, jag umgås med folk, men sen liksom försvinner de igen lika snabbt. Vi kan umgås där, men inte utanför den situationen... Samtidigt som jag känner att jag inte vill tränga mig på. Så jag kanske verkar ointresserad istället.. När man var liten behövde man ju bara gräva i samma sandlåda för att vara vänner. Allt är så mycket mer komplicerat idag
Jag hittade mina vänner på en liten privat community som jag numer administrerar och alltså inte ska skriva ut namnet på här... (ok det är ingen konkurrent, det är inte ett utveklat forum utan det är mer till för att "umgås" på)
Ja i vuxen ålder måste man nog dels våga få ett avslag om man bjuder in folk att träffas (och med bjuda in så menar jag inte att det måste vara hem till en, utan kanske en fika på stan) och man behöver nog också våga vara "påträngande"... Sen får man ju läsa av folk, dissar dom en på en gång, tja då återgår man till att bara prata jobb eller liknande och inte insisterar...
Det jag vill säga är att - det är inte kört -
Se bara hur många vi är här inne som skulle vilja ha större umgänge.
Kanske vi kan träffas om vi bor tillräckligt nära varandra?
I morgon ska jag träffa två gamla internetvänner (bjuden på den enas bröllop och dom var båda bjudna på mitt) samt en som jag pratat med länge men aldrig träffat och hans nya tjej som också hittat till den lilla communityn...
Ok det är ca 20 mil emellan oss. Men man passar ju på när man har möjlighet