• sofi 88

Platina eller orodierat vitt guld??? Svårt..

Ekorren skrev 2012-01-23 21:06:56 följande:

Dessa är våra ringar. Schalins 720-5. Har tyvärr ingen bild på de "i verkligheten". Min fästman jobbar på lager och mekar lite och så, han har på ringen jämt så den har ju blivit lite repig. Ser nästan "borstad" ut, men det skulle nog de flesta ringar göra med den behandlingen :) Min är blank och fin, men inte lika blank som när den var ny. Det är ju guld och guld är en mjuk metall så visst slitage får man ju ändå räkna med oavsett om man har rött eller vitt guld.
    Vi har exakt sånna ringar, men är de inte rhodierade? 
  • sofi 88
    Goabullen skrev 2012-01-23 21:18:45 följande:

Skull vara kul och se nyansen Ekorren - men du verkar nöjd iaf De flesta jag pratar med i smyckesbutiker säger att de som är rodierade måste göras om ganska ofta för att de ska hålla sig blanka och fina.. Så därför tänkte jag roodierat. Tack för svaret! Platina verkar ju hålla sig blanka oavsett och jag gillar verkligen glansen på dem.. Svårt svårt..

Är ni nöjda med era Sofi 88??

Vi är nöjda, jag har som sagt dålig koll men säger ekorren att de är orhodierade så stämmer det säkert :)
    Jag tycker min är hyfsat blank, den har ju fått sig en del repor efter 1 å ett halvt års användning men det ska ju synas att man har dem på sig :) 
Svar på tråden Platina eller orodierat vitt guld??? Svårt..