Folk bjuder in sig...
Vi ska gifta oss i sommar och har ännu inte skickat ut inbjudningarna. Dock så har vi redan pratat med de allra flesta av de vi tänker bjuda muntligen. Och så händer det att jätte många vill komma fast än man inte alls hade tänkt bjuda dem. Det gör att man hamnar i en jätte konstig situation när man helt plötsligt behöver säga "nej, men vi hade inte tänkt bjuda er...".. Hur ska man möjligen säga det på ett bra sätt? Varför känner de överhuvudtaget att de vill komma, kan jag undra.
Personer som bjudit in sig:
- En arbetskamrat till min pojkvän (som jag aldrig träffat, desutom) ringde till honom o sa "Jag hörde ifrån XX att ni ska gifta er! Vad kul. Ja bara så du vet så kommer jag och min flickvän"...
- Ringde till en barndomsvän som bor utomlands och bjöd henne muntligen. Då svarar hon "ja min mamma vill också jätte gärna komma". Jag har inte ens träffat hennes mamma sen jag var 12.
- Mina föräldrars kompisar: Ja de berättade helt enkelt att de kan tänka sig att betala för sig om de får lov att komma. Lite konstigt tyckte jag.
- Jag har bjudit en grupp med 5 tjejer ifrån universitetet. Detta är personer som jag inte träffat så jätte mycket på fridtiden men som jag gärna vill ska vara där. De är alla vänner med varandra. Jag vet om att allihopa har pojkvänner, men jag har aldrig träffat någon av dem. Det verkar som om de vill ha med sig sina pojkvänner (de har inte frågat rätt ut..men antydat det).
Hade vi haft råd och plats att bjuda alla hade vi kanske gjort det. Men vi vill inte att bröllopet ska bli för stort och restaurangen har bara ett visst antal platser. Vi har egentligen redan för många på vår lista.
Hur gör man? Vad säger man?