inga barn men en kusin?
Det är svinigt att bara bjuda ett, utvalt, barn.
Det är svinigt att bara bjuda ett, utvalt, barn.
Jo, det är svinigt. Man gör inte skillnad på folk på det sättet.
Enligt mina värderingar i alla fall, så försöker man behandla folk väl. Att favorisera och göra skillnad på det viset är inte speciellt schysst. Då kan det väl inte vara besvärligt att ha några syskonbarn till eller vad det var och sänka åldersgränsen lite.
Det här med "min fest, gör vad jag vill, sug på den"-attityden tycker inte jag är så charmig. Man gör det inom uppfostrade ramar eller vad jag ska kalla det, att välja ut folk som är mer betydelsefulla än andra så tydligt tycker jag är rätt elakt...
Skulle dina syskonbarn vara mindre värda än henne?
Däremot kan det vara okej med syskonbarn + kusiner men inte vänners barn på ett sätt - om man så gärna vill ha familjen med för att man är nära, som du beskriver, och vill dela det med familjen. Vänners barn lär ju inte bry sig nämnsvärt om att ni gifter er ;) En lösning är väl att göra så och att dina syskon då ändå inte vill ha med sig barnen? :) Då har ni ju inte valt ut en kusin som viktigare än dina syskonbarn (sänder en ganska tydlig signal liksom, syskonbarn är ju dessutom närmare i ledet s.a.s.) men din sambo och svärmor får ändå som de vill, att bara hon duger att delta i festen. :)
T.ex. TS tycker ju inte att det är helt reko heller, framgår ju redan i trådstarten... alla eller ingen - väldigt många har den värderingen - man gör inte så.
JAg tycker att det möjligen kan vara du som inte läst vad tråden handlar om. Vi har också valt att inte ha barn med och det är inga barn, oavsett ålder. Anledningen är den samma som många andra här. Nämligen att få slappna av utan att behöva tänka på barnen.
Och "Daludd" Det ÄR vår dag och ingen annans och vad brudparet vill det gäller oavsett vad andra kan tycka.
"Fru2013" fråga din blivande man om de då vill ändra på den tidigare planen att ha barn närvarande eller inte? Alternativt att säga till de som blivit sura att det ju är just ERAN dag. Om du verkligen inte vill ha barn på festen. Förklara hur du känner det. Kanske kan ni ha ett bröllop med barn som han och hans mamma tycks vilja. Särskilt om du vill undvika att andra blir sura.
Själv tycker jag att din bliviande borde lyssna mera på dig än sin mamma i den här frågan. För det är ju inte din svärmor som står brud. Eller hur?