• Fru2013

inga barn men en kusin?

Nu gifter inte vi oss förens nästa år i maj men redan har en diskussion uppstått angående gästlistan......
    Jag ser helst att vi har en barnfri fest (till vigseln är dom varmt välkomna oavsett ålder) men kvällen vill jag fira med vuxna så ingen behöver känna att dom måste lämna tidigt pga barnen.
    Min sambo säger att det är okej MEN vill bjuda sin kusin eller rättare sagt, säger att vi måste bjuda kusinen. Hon är 12 år när vi gifter oss. Även blivande svärmor säger att vi MÅSTE bjuda kusinen för dom står varandra så nära. Jag har syskonbarn som jag står väldigt nära och som både är yngre och äldre än just denna kusin och redan innan jag ens sa att vi önskar oss ett barnfritt bröllop så sa mina syskon att dom fixar barnvakt för dom vill slappna av och njuta.
    Hur får jag min sambo och hans mor att förstå att vi kan inte bara bjuda ett barn? Det är ju antingen alla eller ingen.
    Suck.......... 

• Svar på tråden inga barn men en kusin?
  • Fru2013

Det blev inga sura miner hos någon? 
    Jag är nämligen rädd att det kan bli det hos ett par stycken på vår gästlista?

Varför han tycker det är så viktigt att kusinen ska komma är för att han tycker det känns dumt att bjuda dom 2 andra kusinerna (som är 22 och 24 vid tillfället) men jag har förklarat att jag kommer bara bjuda min systers ena son som är 21 när vi gifter oss och hennes andra 11.......

• Fru2013
    Daludd skrev 2012-01-27 22:11:37 följande:
    Det är svinigt att bara bjuda ett, utvalt, barn.
    Jag känner också så. Det va nära att jag hade fått min sambo att förstå det men så sa hans mor sina ord: ni MÅSTE bjuda henne för vi är så nära.........
  • Fru2013

Jag är bara rädd att andra ska ifrågasätta varför just hon fick komma men inga andra barn? 
    Och jag tror dessutom inte hon kommer få så kul bland alla oss vuxna och vill inte att dom vuxna ska känna att dom inte kan slappna av och "släppa loss" för att ett barn är med. Nu kommer det ju inte va nån röj-fest eller fylleslag men jag vill kunna njuta och dansa loss med mina nära och kära utan att behöva känna att vi måste kanske va lite lugnare för att det finns ett barn i lokalen.......tänker jag helt knasigt?

• Fru2013

Mina syskonbarn värdesätter jag som om dom vore mina egna och bandet mellan mig och äldsta brorsonen (som även är min gudson) finns det inga ord för.
    Båda mina bröder sa att dom fixar barnvakt den här dagen/kvällen innan jag ens hann nämna att vi (jag) önskar barnfritt
    Jag känner mig som en barnhatare i detta läget men så är verkligen inte fallet! Jag älskar att busa, leka och umgås med barn men vilken dag som helst utom denna. Vi träffar alla barn vid alla födelsedagar och högtider och jag ber bara om en dag......är jag hemsk? Eller ska jag "vika" mig för svärmor? Det är ändå hon som pushar mest för detta...... vill nämna att det finns fler kusiner på hans sida men dom har hon inte ens nämnt.......

Svar på tråden inga barn men en kusin?