• Dejli

inga barn men en kusin?

"Svinigt" tycker jag väl inte är rätt ord... men om man inte har en särskild åldersgräns (säg 15) och strikt håller sig till den så tycker jag det är lite känsligt att bjuda en enskild kusin i barnålder när man har sagt "barnfritt", det är för mig 18 år om man inte sagt annat.

En tolvåring kommer antagligen inte ha så roligt som ensamt barn (minns jag själv som var på mosters bröllop som 12-åring och alla andra barn var mycket mindre eller mycket äldre). Jag hade avstått eller bjudit några till nära släktingbarn som man kan tänka sig att ha med och så det känns "rättvist".

Däremot så hade jag inte brytt mig om vad de andra gästerna sa (utom möjligen syskonen i ditt fall som jag nog hade brytt mig om, inte för att de har rätt att lägga sig i utan för att JAG hade tyckt det var lika märkligt). Vänner och mer avlägsna släktingar som man kanske har mindre kontakt med har väl däremot ingenting med att göra om ni väljer att det är barnfritt utom några få nära släktingbarn som ni står nära.

Svar på tråden inga barn men en kusin?