• Bellen

Känner mig inte alls förlovad

Visa honom hur viktig han är för dig och fråga hur han känner!! Berätta vad du vill och fråga vad han vill...du kan ju tex föreslå att du betalar förlovingsringarna nu och att han kan betala vigselringen sedan om det får honom att känna sig bättre... Min m2b förklarar ofta för mig att han inte är "giftastypen" och att han bara gifter sig med mig för att jag vill det...Han säger "om du är lycklig så är jag lycklig" och han vill bara gifta sig i all enkelhet...nu har jag fått honom att acceptera att jag måste få planera och drömma sålänge jag respekterar att det blir ett bröllop i all enkelhet så som han vill ha det (fast om han hade fått bestämma hade vi gått i jeans och t-shirt till rådhuset i smyg) nu blir det 3 gäster, en häst, en äng, en klänning och en kostym, nya ringar och han och jag såklart...sen middag på stans finaste resturang och natten ska spenderas på ett b&b i närheten av hemma...enligt mig i all enkelhet, men enligt hans mått mätt för stort...men då har vi kompromissat!

• Bellen

(det var förresten jag som friade)

• Bellen

Jag lär mig fortfarande, vi har vart ett par i 2 1/2 år och känt varandra i snart 6 år

Svar på tråden Känner mig inte alls förlovad