• 1700tal

Känner mig inte alls förlovad

knyttan skrev 2012-01-29 01:28:47 följande:
    Nu är jag alldeles för trött för att läsa hela tråden, har bara läst TS start, men ååååh vad jag är trött på hur mycket alla romantiska drömmar förstör våra riktiga verkliga liv!!

Jag blev också förlovad när vi låg som mätta sälar i soffan. Några "riktiga" förlovningsringar hade vi inte råd med så det blev silverringar. Bröllopsdatumet bestämde vi när vi vr lite på lyset efter en medioker lördagsmiddag med billigt vin.

Min blivande man är fattig student och jag har numera högskolexamen och jobb. Det är i princip jag som betalar för allt när det gäller bröllopet (med hjälp av mina föräldrar). Min sambo kommer dock betala för nya vigselringar i guld åt oss, men allt annat betalar jag (inklusive min mans kostym).

Livet är sånt. Bara för att man nu inte råkar ha hantag mellan benen så är det väl inget fult i att man försörjer en person man älskar? Varför kan man bara älska en man som kommer med en vit springare och juveler i fickorna? Sluta låta alla prinsessagor förstöra era liv tjejer!

Guld värt!

• 1700tal
    Moster Stina skrev 2012-01-31 08:20:52 följande:

JAG friade under högtidliga former till min kille, men vi ansåg oss verkligen inte förlovade för det.

Utan vi tog tid på oss att se ut ett datum och ringar då vi gjorde en jättemysig middag hemma, och bytte ringar, och tog flera kort av oss och ringarna.

Det var hur mysigt som helst, och kunde följaktligen planeras precis som vi ville ha det, OCH romantiskt!

Lycka till!

Ganska exakt så gjorde vi med. Han hade så stora förväntningar på hur/när/var han skulle fria så till slut tröttnade jag och gjorde det själv, hemma. Dagen efter valde vi ut ringar ihop och bestämde datum för ringväxling (och därmed det datum som står i ringarna).

Eftersom jag "sprungit" före honom lite med frieriet bad jag honom förbereda dagen för ringväxlingen helt själv, hur han ville. Så det gjorde han, och jag visste ingenting om planerna förrän vi kom dit och det blev väldigt fint med 3-rätters middag på ett slott och ringväxling på slottsbryggan i mörker.

Kan ni inte göra nåt sånt? Se till att välja ut ringar ihop NU och be honom ordna och förbereda ringväxlingen . Om du vill ha en lite högtidligare stund då, säg det till honom men tänk inte mer på det sen utan anamma det han hittar på. Det borde få honom att känna sig delaktig och viktig?

Min blivande är också väldigt osäker, särskilt när det handlar om sånt som jag har bättre "koll" på/åsikt om. Då funkar det med en liten knuff i rätt riktning för att sedan släppa taget och gilla läget.

Svar på tråden Känner mig inte alls förlovad