• Dreaming

Bestämmer ni själva vad som ska kastas på er?

Hej!

Jag undrar om ni själva bestämmer vad som ska kastas på er när ni kommer ut ur kyrkan?!
    Eller blåsas med såpbubblor, eller om det blir en överraskning?

Jag vet inte om jag vill få hela klänningen och håret fyllt med konfetti tex... :S

• Svar på tråden Bestämmer ni själva vad som ska kastas på er?
  • Juni 2012

Det bestämmer man väl själv? Vill man inte få hår och kläder förstörda säger man väl NEJ till de som kastar t.ex. ris eller konfetti? Eller flyttar sig så pass mycket att skräpet inte når fram till dig/er.

Gifter man sig i en kyrka har ofta kyrkan regler för vad som får kastas, de vill ofta inte ha kyrktrappan nedskräpad.

• 1700tal

Nej, det bestämmer inte vi. Vi lägger inte oss i det alls faktiskt eftersom det är en lyckönskning till brudparet från gästerna. Lite som att köpa julklappar till sig själv och be släkten lägga dem under granen och låtsas de är från dem...

I båda våra släkter tar gästerna med eget. Min svärmor tex brukar ta med en stor påse så det räcker till de som glömt.

Sen om kyrkan har förbud mot nedskräpning, då får vi självklart be gästerna respektera. Men ris i håret, innanför klänningen osv räknar vi med. Ju mer, desto fler lyckönskningar! Och såna säger man ju inte nej till!

• Dreaming
    1700tal skrev 2012-01-31 08:20:38 följande:

Nej, det bestämmer inte vi. Vi lägger inte oss i det alls faktiskt eftersom det är en lyckönskning till brudparet från gästerna. Lite som att köpa julklappar till sig själv och be släkten lägga dem under granen och låtsas de är från dem...

så känner jag också jag vill inte veta vad dom bestämmer... men ris är helt ok, det är ju iaf vitt :P
    Men konfetti är jag allergisk emot haha
  • 1700tal
    Dreaming skrev 2012-01-31 08:35:59 följande:
    så känner jag också jag vill inte veta vad dom bestämmer... men ris är helt ok, det är ju iaf vitt :P
    Men konfetti är jag allergisk emot haha

Har aldrig varit med om nån som tagit med konfetti, kanske är mer om brudparet själva gör påsar med sånt för de inte vill ha ris?

Däremot brukar bl. svärmor köra med havregryn i tron att riset dödar fåglarna. Men det vet ju alla som varit på BT ett tag att det är felaktigt. Huruvida svärmor kommer tro på det återstår att se!

• Mahy

Vi kör alltid konfetti i min familj :) Men det är engelskt, jag vet inte, Jag tycker ris verkar göra ont i alla fall.

• llinda81

Ja de hoppas jag att vi gör, vi har köpt såpbubblor o hoppas att gästerna inte har eget ris med sig o att de respekterar oss och använder såpbubblorna o inte nåt ris, vi ska fotas efter vigslen o då vill jag inte se nåt ris i mitt hår sen på nån förstorning

• Nikkita

Vi har köpt såpbubblor till gästerna, vi tycker att det är super fint. Då är det ingen som blir utan något att "kasta" heller (om de skulle ha glömt eller helt enkelt inte tänkt på det) Glad Tycker att det blir super fint på foto oxå & vill inte ha ris i håret, innanför klänningen eller få det kastat i huvudet av små barn som inte tänker på hur de kastar  Flört 

• Syllis 2012

Vi har köpt bröllopsbubblor till gästerna

• teddy

Vi har okså köpt bubblor, men inte till alla gästerna utan de är tänkta till alla barnen!
    Sen letar jag också efter någon slags snö-konfetti! :) Gifter oss i december så det hade passat bra! :)

• Saandraa

Vi gifter oss i november och kommer nog köra på tomtebloss :)

Svar på tråden Bestämmer ni själva vad som ska kastas på er?