Inlägg från: bride to be 2012 |Visa alla inlägg
  • bride to be 2012

Bestämmer ni själva vad som ska kastas på er?

Vi hade först tänkt ge ut rosblad men efter att frågat kyrkan och fått nej därifrån tänkte jag om.
    Så nu har jag gjort 60 st blompinnar med satin band i olika bredder i färgtemat. På vissa är det även spets.
    Tänkte sätta de i kyrkan först istället för blommor. Några stycken i varje vas. Sen ska gästerna få ta med sig en när de går ut från kyrkan var tanken.
  • bride to be 2012

Givetvis blir vi inte arga eller upprörda om någon/några skulle ha med sig ris/blomblad/bubblor, utan bara glada!
    Men även för vår del har kyrkan sina regler och de har fyra stycken bröllop rätt tätt i tid och har inte riktigt tid att städa upp efter varje ceremoni innan nästa vigselgäster kommer. Då tyckte vi att det var en trevlig idé att erbjuda gästerna nånting som de i alla fall kan flagga med lite, så det blir lite festligt!

pulmonate - Tack tack! Spets har jag köpt på Knapp-Carlsson i Gbg och Skroten i Kinna. Skroten har jättemycket i tygväg och tillbehör och har kanonpriser!
    Låter jättefint med det du tänkt göra också!
    MIn tanke först var att göra strutar av tårtpapper som det skulle ligga rosblad i, men nu blev det som sagt detta istället. Lycka till med ditt pyssel!

Svar på tråden Bestämmer ni själva vad som ska kastas på er?