• caruba

Var köper man billigast ricinolja

Har ju förstått att ricinolja får håret till att växa snabbare, men snål som jag är så vill jag ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Så jag undrar var man kan köpa ricinolja billigast?

Vill ju ha så långt hår som möjligt till bröllopet. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 15:24
    Vad jag själv kunnat hitta:
    Bodystore: 45 kr för 100 ml
    Apoteket 45.50 kr för 60 ml
    www.grongava.se 42 kr för 100 ml

• Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja
  • Jane

Jag vet! Har testat det, mitt hår växer annars jättetrögt men jag la in ricinolja 4 gånger för någon månad sedan, och håret växte 4 cm på direkten!.

Jag ska också börja använda det nu igen.

På apoteket kostar en flaska typ 10-15 kr har jag för mig (om jag minns rätt)
    Det är väl inte dyrt? Tungan ute

• Jane

Sorry, sökte upp det nu och såg att en flaska på 60 ml kostar 40 kr på apoteket. men det är ju också billigt.
    Ricinoljan är väldigt dryg så det krävs inte så mycket för att smörja in hårbotten.

• caruba

Låter ju bra att det är drygt. =0)

Mitt hår växer som ogräs egentligen som det är. Men vill ju ändå ha så långt hår som möjligt tills bröllopet. *ler*

• Jane

Jo man ska ju använda ricinoljan som inpackning typ 3 gånger i veckan,tvättar man håret varje dag, då kör man med ricinoljan varannan dag. Så det beror också hur många gånger i veckan du tvättar håret. Som sagt har jag en flaska på 60 ml som jag har använt 4 gånger och nu är flaskan typ 75% full Glad Du ska bara smörja in hårbotten och vira in håret i en varm handduk och låta det verka i ca. 30 min, sedan ska du tvätta ur det med schampoo.

• caruba

Tack för infon Jane.. 

Jag får väl ta bilder av håret sen för att se om det blir någon skillnad. ;0)

• Brud 121212

bodystore har 500 ml flaska för 89 kr
    jag köper där

• soffia

Ricinolja har jag hört talas om! Så Apoteket säljer detta?

Men det finns ingen risk att håret trillar av då eller att det kan vara skadligt på något sätt, har ganska så tunt hår nämligen

Blir det tjockare med eller enbart längden?

• caruba

Tror att håret blir fylligare utav det. När jag googlat så har jag bara sett en som tyckt att hon tappade hår av det. Men det kan ju vara av många andra orsaker.

Jepp apoteket säljer detta då det egentligen är ett laxeringsmedel. ;0)

• soffia
    caruba skrev 2012-01-31 16:24:01 följande:
    Tror att håret blir fylligare utav det. När jag googlat så har jag bara sett en som tyckt att hon tappade hår av det. Men det kan ju vara av många andra orsaker.

Jepp apoteket säljer detta då det egentligen är ett laxeringsmedel. ;0)

Ska gå till apoteket och köpa mig en flaska Men stämmer det att man lägger i oljan i tort hår och sen kör shampo i torrt hår och sköljer ?

• caruba
    soffia skrev 2012-01-31 16:36:43 följande:

Ska gå till apoteket och köpa mig en flaska Men stämmer det att man lägger i oljan i tort hår och sen kör shampo i torrt hår och sköljer ?

Hm, jag kan faktiskt inte hitta info om man kör shampot i torrt eller vått hår. Mysko. =0)
    Men jag hade nog provat i det "torra" håret.
Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja