• caruba

Var köper man billigast ricinolja

Har ju förstått att ricinolja får håret till att växa snabbare, men snål som jag är så vill jag ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Så jag undrar var man kan köpa ricinolja billigast?

Vill ju ha så långt hår som möjligt till bröllopet. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 15:24
    Vad jag själv kunnat hitta:
    Bodystore: 45 kr för 100 ml
    Apoteket 45.50 kr för 60 ml
    www.grongava.se 42 kr för 100 ml

• Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja
  • durrasflikka
    Jane skrev 2012-02-01 16:58:47 följande:
    Det kanske är farligt att få in oljan i ögonen...?
    Man ska sätta ytterst lite så nära roten man kan alt. sätta på ögonlocket nära roten till fransarna. Funkar inte det ska jag testa något som hete Xlash.
  • caruba

Jag började igår så får det bära eller brista. ;0) (ser det som en rolig grej.)Skulle jag uppleva något negativt med det så slutar jag förstås.

Det var i alla fall inte svårt att få ut håret. Två schamponeringar och en omgång balsam.  (alltså som vanlig)

Hittade lite allmän info på;
    www.shenet.se/ravaror/ricinolja.html

• Emma84
    caruba skrev 2012-02-02 10:38:51 följande:
    Jag började igår så får det bära eller brista. ;0) (ser det som en rolig grej.)Skulle jag uppleva något negativt med det så slutar jag förstås.

Det var i alla fall inte svårt att få ut håret. Två schamponeringar och en omgång balsam.  (alltså som vanlig)

Hittade lite allmän info på;
    www.shenet.se/ravaror/ricinolja.html
    Åh toppen! Lycka till!
    Hur gör man då? Masserar in i hårbotten? Torrt/blött/tvättat hår??
  • caruba

jag masserade in i hårbottnet och drog ut det i torrt "smutsigt hår" och jag hade väl oljan i ungefär en halvtimme. Sedan masserade jag in schampot länge i det torra håret som blivit lite fuktigt då jag låg i badkaret.

Jag tror att jag kommer göra det två gånger i veckan.

• Emma84
    caruba skrev 2012-02-02 13:13:13 följande:
    jag masserade in i hårbottnet och drog ut det i torrt "smutsigt hår" och jag hade väl oljan i ungefär en halvtimme. Sedan masserade jag in schampot länge i det torra håret som blivit lite fuktigt då jag låg i badkaret.

Jag tror att jag kommer göra det två gånger i veckan.
    Okej, tack! Å oljan köps på apoteket?
  • caruba

Den kan köpas på apoteket, men man måste fråga efter den då det oftast inte står framme.

• caruba

Nu har jag kört med ricinolja i ett par veckor och jag tycker väl att det har växt lite mer än vad det brukar göra på den här årstiden, fast jag är inte riktigt säker.  Men mitt hår känns tjockare, det är vackrare och så verkar det som att oljan drar ut all gammal hårfärgning vilket är positivt. ;0) My m2b påstår att mitt hår ser ut som en tonårings hår. ;0) (jag minns inte om mitt hår var finare under min tonårstid *ler*) Och så är det mycket lättare att tvätta ur än andra oljor....

• Brud  vår 2012

har kört i 6 v och använt 3,5 flaska och det har inte hänt ett skit på längden!!!
    Men jag håller med om att kvalliten förbättras =)

må gott allihoppa!!

• caruba
    Brud vår 2012 skrev 2012-02-23 15:51:48 följande:
    har kört i 6 v och använt 3,5 flaska och det har inte hänt ett skit på längden!!!
    Men jag håller med om att kvalliten förbättras =)

må gott allihoppa!!
    Hur ofta har du det i håret?
  • caruba
    caruba skrev 2012-02-23 10:49:19 följande:
    Nu har jag kört med ricinolja i ett par veckor och jag tycker väl att det har växt lite mer än vad det brukar göra på den här årstiden, fast jag är inte riktigt säker.  Men mitt hår känns tjockare, det är vackrare och så verkar det som att oljan drar ut all gammal hårfärgning vilket är positivt. ;0) My m2b påstår att mitt hår ser ut som en tonårings hår. ;0) (jag minns inte om mitt hår var finare under min tonårstid *ler*) Och så är det mycket lättare att tvätta ur än andra oljor....
    Med hjälp av lite bilder så har jag kommit fram till att det nog växt i alla fall två cm på en sådär tre veckor...
  • snartfifteligift

Ska gifta mig om 3 månader,, måste få igång hårväxten

Funderar på att prova ricinolja har läst lite på http://ricinoljahår.com

Finns det nåt annat hårväxtmedel ni rekommenderar??

Tack på förhaaaand

• mimi00

började också idag :) återstår att se. Kostade 62kr på apoteket, tyckte inte det var så farligt faktiskt. 
    Jag tror att det är som vilket annat preparat som helst att det funkar bättre på vissa än på andra. Vissa har ju en "maxlängd" på sitt hår med då håret stannar i växten. Min vän fick otroligt långt hår av det mendan hennes vän fick otoligt tjockt hår. så håller tummarna :)  Vill ha både långt och tjockt :)  

Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja