• caruba

Var köper man billigast ricinolja

Har ju förstått att ricinolja får håret till att växa snabbare, men snål som jag är så vill jag ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Så jag undrar var man kan köpa ricinolja billigast?

Vill ju ha så långt hår som möjligt till bröllopet. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 15:24
    Vad jag själv kunnat hitta:
    Bodystore: 45 kr för 100 ml
    Apoteket 45.50 kr för 60 ml
    www.grongava.se 42 kr för 100 ml

• Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja
  • caruba

Låter ju bra att det är drygt. =0)

Mitt hår växer som ogräs egentligen som det är. Men vill ju ändå ha så långt hår som möjligt tills bröllopet. *ler*

• caruba

Tack för infon Jane.. 

Jag får väl ta bilder av håret sen för att se om det blir någon skillnad. ;0)

• caruba

Tror att håret blir fylligare utav det. När jag googlat så har jag bara sett en som tyckt att hon tappade hår av det. Men det kan ju vara av många andra orsaker.

Jepp apoteket säljer detta då det egentligen är ett laxeringsmedel. ;0)

• caruba
    soffia skrev 2012-01-31 16:36:43 följande:

Ska gå till apoteket och köpa mig en flaska Men stämmer det att man lägger i oljan i tort hår och sen kör shampo i torrt hår och sköljer ?

Hm, jag kan faktiskt inte hitta info om man kör shampot i torrt eller vått hår. Mysko. =0)
    Men jag hade nog provat i det "torra" håret.
  • caruba
    soffia skrev 2012-01-31 17:12:01 följande:
    Jag hittade på någon blogg att det tydligen skulle va shampo först i torrt hår efter 30 min och sen ev en gång till i vått för det var visst svårt att få ur
    Där är nog olika varianter på det.
  • caruba

Jag började igår så får det bära eller brista. ;0) (ser det som en rolig grej.)Skulle jag uppleva något negativt med det så slutar jag förstås.

Det var i alla fall inte svårt att få ut håret. Två schamponeringar och en omgång balsam.  (alltså som vanlig)

Hittade lite allmän info på;
    www.shenet.se/ravaror/ricinolja.html

• caruba

jag masserade in i hårbottnet och drog ut det i torrt "smutsigt hår" och jag hade väl oljan i ungefär en halvtimme. Sedan masserade jag in schampot länge i det torra håret som blivit lite fuktigt då jag låg i badkaret.

Jag tror att jag kommer göra det två gånger i veckan.

• caruba

Den kan köpas på apoteket, men man måste fråga efter den då det oftast inte står framme.

• caruba

Nu har jag kört med ricinolja i ett par veckor och jag tycker väl att det har växt lite mer än vad det brukar göra på den här årstiden, fast jag är inte riktigt säker.  Men mitt hår känns tjockare, det är vackrare och så verkar det som att oljan drar ut all gammal hårfärgning vilket är positivt. ;0) My m2b påstår att mitt hår ser ut som en tonårings hår. ;0) (jag minns inte om mitt hår var finare under min tonårstid *ler*) Och så är det mycket lättare att tvätta ur än andra oljor....

• caruba
    Brud vår 2012 skrev 2012-02-23 15:51:48 följande:
    har kört i 6 v och använt 3,5 flaska och det har inte hänt ett skit på längden!!!
    Men jag håller med om att kvalliten förbättras =)

må gott allihoppa!!
    Hur ofta har du det i håret?
  • caruba
    caruba skrev 2012-02-23 10:49:19 följande:
    Nu har jag kört med ricinolja i ett par veckor och jag tycker väl att det har växt lite mer än vad det brukar göra på den här årstiden, fast jag är inte riktigt säker.  Men mitt hår känns tjockare, det är vackrare och så verkar det som att oljan drar ut all gammal hårfärgning vilket är positivt. ;0) My m2b påstår att mitt hår ser ut som en tonårings hår. ;0) (jag minns inte om mitt hår var finare under min tonårstid *ler*) Och så är det mycket lättare att tvätta ur än andra oljor....
    Med hjälp av lite bilder så har jag kommit fram till att det nog växt i alla fall två cm på en sådär tre veckor...
Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja