• Jane

Var köper man billigast ricinolja

Jag vet! Har testat det, mitt hår växer annars jättetrögt men jag la in ricinolja 4 gånger för någon månad sedan, och håret växte 4 cm på direkten!.

Jag ska också börja använda det nu igen.

På apoteket kostar en flaska typ 10-15 kr har jag för mig (om jag minns rätt)
    Det är väl inte dyrt? Tungan ute

• Jane

Sorry, sökte upp det nu och såg att en flaska på 60 ml kostar 40 kr på apoteket. men det är ju också billigt.
    Ricinoljan är väldigt dryg så det krävs inte så mycket för att smörja in hårbotten.

• Jane

Jo man ska ju använda ricinoljan som inpackning typ 3 gånger i veckan,tvättar man håret varje dag, då kör man med ricinoljan varannan dag. Så det beror också hur många gånger i veckan du tvättar håret. Som sagt har jag en flaska på 60 ml som jag har använt 4 gånger och nu är flaskan typ 75% full Glad Du ska bara smörja in hårbotten och vira in håret i en varm handduk och låta det verka i ca. 30 min, sedan ska du tvätta ur det med schampoo.

• Jane

Vad konstigt, jag har hört att man sköljer håret först och har i ricinoljan i vått hår. Så gör jag, och jag kan tycka att det låter vettigt att skölja håret först, är det inte så att porer, hårsäckar osv öppnar sig av varmvatten? Och då tas oljan emot bättre?

• Jane

Dejli: Jag har ingen aning om det funkar på alla eller om det finns bevisat av någon att det funkar. Det är ju en huskur och de frisörer jag har bett om råd har inte heller hört talas om det. Husomhelst har inte ricinolja något farligt ämne i sig alls, som skulle kunna skada håret eller göra att man tappar det, vad jag vet i alla fall. Men det är ju bara att fråga personalen på apoteket.

Men jag har en kompis som var snaggad i somras och hon använde ricinoljan flitigt och hennes hår växte 10 cm på typ 2 månader.

• Jane
    durrasflikka skrev 2012-02-01 10:28:24 följande:
    Jag tänkte testa det i mitt hår och även på mina ögonfransar då jag har hört att även ögonfransarna ska bli längre och fylligare. Testa skadar ju inte..
    Det kanske är farligt att få in oljan i ögonen...?
Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja