Anonym (Fd tjockis) skrev 2012-02-07 09:27:50 följande:
Ni som drar riktigt höga storlekar och säger "jag trivs som jag är" tror jag allvarligt ljuger. Ingen trivs av att börja flämta redan 5 min inne i promenaden, ingen trivs av att inte kunna ta den där löprundan man längtat efter för att det helt enkelt är för tungt. Ingen trivs av att behöva sola i vassen, hela tiden dra in magen, ha ångest inför att testa kläder etc. Ni har också ett ansvar gentemot era kroppar, det sliter på era organ och skelettet att gå runt och bära på så många extra kilon.
"Det är snyggt med lite kurvor" Ja det är det, OM man drar en 40-42. Efter det blir det bara fläskigt, och det är INTE snyggt och framförallt inte hälsosamt. Var inte så lat! Och nu behöver ni med sjukdommar som gör att ni inte kan gå ner i vikt inte ta åt er, ok? Men du som är fullt frisk och klagar på att det är så himla svårt att äta mindre, inte småäta etc, du är bara lat! Hur svårt är det att ta fram en mindre tallrik och lägga sin mat på den? Hur svårt är det att ta en rask primenad varje morgon och/eller kväll? Gör du det garanterar jag att du går ned i vikt. Tro mig jag har själv varit där, en lat självömkande person som hela tiden gav en massa ursäkter för varför jag såg ut som jag gjorde. Jag slutade ljuga för mig själv och insåg att varken min hälsa eller min själ mådde bra av mina invanda mönster och min vikt.
OM du är villig att kämpa kan du gå ner till en hälsosam vikt. Det krävs lite jävlar annama bara.
Oj vad mycket klokare jag blev nu.....Inte. Alltså, jättebra om den intställningen funkade för dig! Jag proppar inte i mig massa godis, ligger inte i soffan och grisar framför tvn men det kan du ju tro om du vill. Du vet inte alls om jag har en stor rumpa som passar i 50 byxor och en jätte nätt överkropp, du vet inte heller om jag har 50 på överkroppen men jättesmala ben. Allas kroppar är olika, men du är precis så som de människorna jag skrivit om här i tråden - du har en helt sjuk syn på övervikt eller nej förlåt - inte övervikten utan människorna som bär på den. För det är oss det är fel på, vi är lata, äckliga, fula och feta. Vi har ingen karaktär utan är rent av värdelösa som människor. Du tycker att man är äcklig och fläskig när man är större än 42? Låter som du är en av mina "vänner"/svägerska.
Herregud - inte konstigt att man startar sådana här trådar när folk är på detta vis, förstår ni mig ännu mer nu? Jag blir ju rädd. Och underbart när Ewamarie skriver om sin mamma som bantat på fel sätt och att man ska lära sina barn att äta rätt istället för att hetsbanta - undrar om denna anonyma skribent har egna barn - dessa lär dra på sig en och annan ätstörning med en sådan mor som gör sådana utlägg. Fd. tjockis, du får tro att vi ljuger, tur att du hade så dålig självkänsla att du kunde banta ner dig då!
Jag KOMMER ta tag i min vikt - men inte nu tre månader innan mitt bröllop då som sagt klänningen redan är köpt. Jag vill gå ner i vikt FÖR MIN HÄLSAS SKULL, inte för att jag förväntas vara en smal BRUD.