Inlägg från: vinterbrud120106 |Visa alla inlägg
  • vinterbrud120106

MÅSTE man banta bara för att man ska gifta sig?!

Vill bara säga att jag kännde som du inför mitt bröllop.
    Varför ska alla börja och banta när dom ska gifta sig?
    Om man inte är nöjd med sig själv så är det helt ok att banta, men det ska inte vara för att man ska gifta sig utan för att man vill det/ behöver det.
    Och vill man gå ner i vikt så gör man det oavsätt giftemål eller ej.
    Annars är det ju inte mig som han gifter sig med om jag bara går ner för giftemålet.
    Falsk marknadsföring. :)

• vinterbrud120106
    Chicita skrev 2012-02-07 12:48:26 följande:
    Seriöst... Hur dum får man bli "Fd tjockis"?
    Vad vinner du på att klanka ner på alla som inte är smala? Mår du bättre själv då?

Jag har aldrig längtat efter en löprunda eller någon annan träning, inte ens när jag var aktiv elitidrottare när jag var yngre. Jag tränade för att uppnå resultat, inte för att jag tyckte om själva träningen.
    Tyvärr så skadade den hårda träningen under uppväxten mina leder så att jag nu går med ben mot ben i knäskålarna. Och har gjort sen jag var 16 år. Läkarna säger att jag fortfarande är för ung för att göra något åt det eftersom man normalt inte får sådana förslitningsskador förrän man är i 55-60 års åldern.
    Jag har fått en fot pulveriserad, och trots 3 operationer så är den fortfarande inte bra och att gå ens ett par kilometer smärtar så att det är omöjligt att övervinna trots att jag har en rätt hög smärttröskel.
    Att min ena axel nu också sitter löst och ena bicepsfästet är avslitet (2 operationer där också men ingen förbättring) gör ju att det inte är att "bara träna överkroppen" eller nåt annat sånt då heller.
    "Jamen då kan man ju simma" brukar jag få höra...
    Nej det "kan man inte"... Det är för stor påfrestning för axeln, och vattengympa är inte heller ett alternativ.

"Banta då"..
    Jaha... Leva på sallad eller bara shakes? Det är inte ett liv.

Jag gör det jag kan, dvs korta promenader med hunden och försöker välja dom nyttigare alternativen på mat och efterrätter när vi ska äta sånt. Men för mig är det viktigt att försöka acceptera att jag är den jag är, jag ser ut så här - och min make älskar mig för den jag är.
    Jag hatar att vara med på bild - men jag älskar bilderna från vårt bröllop.
    Visst har jag en bild i huvudet av att det hade varit trevligt att vara smal igen - att kunna gå in på vilken affär som helst och köpa kläder som är moderiktiga och sitter bra. Men nu har jag mina problem att dras med. Och om jag inte gör något drastiskt (som att svälta ett par månader eller operera magsäcken) så får jag dras med min övervikt.
    Att få den under kontroll så jag inte går upp mer är det viktigaste. Och att älska mig själv för den jag är - är en stor bit av det. För när jag gör det så behöver jag inte ta en extra kaka för att få en snabb "kick". Eller köpa den där glassen....

Så här ser en lycklig tjockis ut på sin dag:

Skriv inte "Så här ser en lycklig tjockis ut på sin dag" :(  Utan så här ser en riktigt vacker äkta kvinna med fina former ut på sin dag ;)  Såå vacker du/ ni är!
Svar på tråden MÅSTE man banta bara för att man ska gifta sig?!