Inlägg från: Lommila1 |Visa alla inlägg
  • Lommila1

hur berättar vi att vi gift oss i hemlighet?

vi komemr gifta oss hemligt 1.6.. Och som det verkar så publicerar vi en annons i lokaltidningen dagen efter.. vad det skall stå är lite oklart ännu... De närmaste får ett textmeddelande på kvällen innan.

Men jag tycker att du inte skall behöva motivera ert val alls. Ni är vuxna människor som gör egna beslut och skall sedan stå bakom dem. Du skall inte behöva säga mer än "vi ville ha det såhär!"

Vi har valt att gifta oss helt i smyg med borgerliga vittnen just för att det blir för jobbigt att ta med folk " om de kommer måste de bjudas osv". Och just de ville vi inte ha med. för att göra en lång historia kort.

Men visst jag vet också att flertalet kommer att bli besvikna-bla föräldrarna ( iaf vissa av dem..) och jag har mått dåligt över detta, men kom fram till att det inte är värt det. Vi gifter oss för vår skull och de som bryr sig om oss på riktigt skall gratulera oss för vår lycka och inte beklaga sig över att de inte var bjudna.

Lycka till!

• Lommila1
    Anonym (liten vigsel) skrev 2012-02-06 07:39:27 följande:
    Vi gifter oss också med bara allra närmaste släkten närvarande, men jag tror att svärmor kommer basunera ut nyheten till hela släkten så de blir nog informerade vad det lider.

Annonsera i tidningen: Bor alla i er släkt så att de har samma lokaltidning? Hur många idag läser pappersupplagan av lokalblaskan så noga? Vår lokaltidning publicerar inte bröllopsbilder på nätet.

Ang om huruvida man kan hindra någon att närvara vid vigsel i en kyrka: Är ni i stora kyrkorummet kan ingen hindras. Är ni i något av de mindre sidokapellen är dörren dit låst under akten.
    Vi skall saom sagt ha annons i tidningen och svaret är ja; Vi kommer från samma bondbygd och där är det största som sker på lördag/söndag ( ja förutom kyrkan då..) är att läsa lokaltidningen och speciellt om vem som dött fötts och gift sig..
    Nu bor ju inte alla våra kompisar där eller premumererar på tidning helst men vi meddelar de vi tycker behöver veta via textmedelande och sen sprider nog sig ryktet snabbt. Om inte annat så via FB och andra medier
Svar på tråden hur berättar vi att vi gift oss i hemlighet?