Inlägg från: Anonym (känsligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känsligt)

hur berättar vi att vi gift oss i hemlighet?

En vän som jag betraktade som en nära vän gifte sig precis som ni, med "de närmaste". Inget fika, ingen inkludering, ingenting. Det var tre år sedan men jag är fortfarande besviken över deras sätt att sköta sitt bröllop på vad gäller oss vänner. Överkänsligt? Säkert. Och brudparen är i sin fulla rätt att göra precis som de vill...  

Mitt tips till er är att ta er lite tid för dem som ni inte bjuder för att visa att de är viktiga. Ni löser det genom att visa extra uppmärksamhet som ett fint kort eller fika, precis som kloka skribenter redan föreslagit. Det hade gjort mig väldigt glad för ett par år sedan. 

• Anonym (känsligt)

I mitt fall handlade det om att min vän i princip bytte personlighet när hon träffade sin man. Det var uppenbart att det enda som spelade roll var hennes man, vilket hon också sa rakt ut vid ett tillfälle. Jag som trodde man kunde ha både vänner och make. Bröllopets utformning, men framförallt hur hon sa det till oss vänner, cementerade liksom bara bilden av vilka det var som räknades, dvs hennes "blodsfamilj".  Tror det var hennes obrydda sätt att berätta det på som sårade mest. Det var fler än jag som blev besvikna. Är övertygad om att han någon annan vän haft samma typ av bröllop hade vi ändå haft någon form av möhippa etc för då hade det känts som om hon saknade oss. Så...det var inte det lilla bröllopet som sådant utan hennes ointresserade inställning som var trist. Som sagt, det beror på hur man levererar nyheten.  

Svar på tråden hur berättar vi att vi gift oss i hemlighet?