Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hur firar du Alla hjärtans dag?

Vi kanske ger varandra en extra kram, men vi firar inte. Vi tycker båda två att den dagen är rätt onödig och överskattad, vi älskar ju varandra året runt, varje dag.

Vi har dessutom en hjärtsjuk dotter och februari är Alla barnhjärtans månad, så vi spenderar våra pengar på den saken isället. Det känns mycket viktigare att uppmärksamma och stödja.

• daniiel
    Syrinx skrev 2012-02-06 12:43:58 följande:
    Ja, det gör ju de flesta, hoppas jag. Men jag tycker att det är fint att få ett tillfälle att stanna upp och påminnas om vilken lycka och vilken skatt det är att ha sin själsfrände att dela livet med. Som sagt, att hetsköpa geléhjärtan bara för att man känner sig tvingad av något kommersiellt påfund är i mitt tycke fånigt och onödigt, men att göra om Alla Hjärtans Dag till en dag - precis som en födelsedag eller annan högtidsdag - där man ägnar sig extra mycket åt varandra tycker jag är värdefullt!
    Visserligen, men vi har ju våra födelsedagar, även vår dotters födelsedag, vår årsdag då vi träffades, julafton, nyårsafton och nu även vår bröllopsdag då vi kan stanna upp lite extra och reflektera över den saken. För mig behövs det egentligen inte ytterligare en dag, men som sagt, även vi ger väl varandra en extra kram den dagen. Jag har bara svårt för hela den där grejen med, som du skriver, med att man "måste" köpa godis, blommor, en present, ett kort och till och med kanske åka bort eller gå ut och äta middag =  det förväntas att man ska spendera pengar.
Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?