Hur firar du Alla hjärtans dag?
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Hos oss utkonkurreras Alla hjärtans dag av våra födelsedagar och vår årsdag som kommer tätt efteråt, så vi firar just inte alls. Dessutom har min fästman en tendens att vara borta på jobb på AHD.
Vi brukade fira Alla hjärtans dag. Men den 13 feb 2010 blev våran gemensamma vän brutalt mördad och avled dagen efter på just Alla hjärtans dag, så för oss har det blivit en sorgens dag.
ja detta året firar vi alla hjärtans dag genom att förlova oss och sätta igång o planera överraskningsbröllop för våra nära o kära! :)
gbg2012;beklagar och förstår att den dagen tyvärr medför massa smärta för er..... Kram på dej.
Hmm... Vi köper inte presenter till varann, däremot brukar vi äta en romantisk middag hemma eller på restaurang. Min man brukar ge mig blommor, jag brukar ge honom ett kort och ställa i ordning nåt romantiskt arrangemang hemma (särskilt om vi äter middag hemma),
Tyckte inte nåt av alternativen passade riktigt.
Jag hittade inte heller ett riktigt passande alternativ, så jag valde "en kram eller ett kort".
Vi "firar" inte...
Inte i den bemärkelsen.
Vi köper inte hjärtformade saker, eller röda och vita nallar och kort osv. Jag gjorde det åt maken på vår första alla hjärtans dag. Bara för att han hade aldrig varit med om det innan då jag var hans första flickvän, så jag ville att han skulle få den upplevelsen någon gång i alla fall. Så då blev det blommor, kort och en liten nalle.
Annars brukar vi "fira" med att lämna blod eftersom det ofta passar in med vår intervall.
Någon gång har jag satt in pengar på någon fond för forskning om hjärtsjukdomar, men för det mesta brukar vi bara äta något lite lyxigare eller eventuellt gå ut och äta...
Alla hjärtans dag är min bästa dag på hela året! Slår jul och födelsedagar med hästlängder. Jag kärlekspyntar i rosa och rött med ballonger, girlanger och annat pynt, sen så bakar jag massa, lagar mat, köper presenter, skickar ut kort till alla mina nära och kära, köper blommor... Åh, älskade alla hjärtans dag
Vi kanske ger varandra en extra kram, men vi firar inte. Vi tycker båda två att den dagen är rätt onödig och överskattad, vi älskar ju varandra året runt, varje dag.
Vi har dessutom en hjärtsjuk dotter och februari är Alla barnhjärtans månad, så vi spenderar våra pengar på den saken isället. Det känns mycket viktigare att uppmärksamma och stödja.
Vi brukar nog äta middag hemma, kanske lite mysigare med tända ljus och en ros eller så (som vi köpt tillsammans). Inga presenter mer än några ömma ord och kanske lite extra kel ;) Röstade iaf på en kram eller ett kort, tycker det var lite dåligt med svarsalternativ...
Jag håller med Aniara4, Chicita och Ekorren - svårt med alternativen, så jag röstade också på "kram eller kort".
Vi firar inte heller Alla Hjärtans Dag på det sättet att vi köper geléhjärtan och små nallar med hjärtan till varandra. Beroende på hur vi har det jobbmässigt däromkring gör vi lite olika - romantisk middag hemma, en mysig fika på stan eller bara lite extra omtanke. Ganska ofta får jag tulpaner, som är min favoritblomma så här års.