Hur firar du Alla hjärtans dag?
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Vi firar med god mat och ev paket, men vi har förlovningsdag den 13 och vår dotter är född den 15, så den dagen kommer lite i skuggan i år..
Vi brukar inte fira, något år har vi gått ut och ätit, men just den dagen känns ganska oviktig.
I år har jag dock beställt ett blommogram till hans jobb. Han har precis fått det ganska jobbigt med diverse intriger och hamnat lite utanför och i mitten av allt gnabb. Så Jag vill uppvakta honom lite extra och göra hans dag och vecka bättre. (det är under nästa vecka vi får se hur ledningen löser situationen)
Vi firar med choklaaaaaad! Båda vet att den andre älskar choklad, så vi brukar köpa en fin ask till varann. Min man får alltid choklad, men han varierar ibland med att istället ge mig en Miranda-nalle (me to you) till mig eftersom han vet att jag tycker galet mycket om dessa supergulliga nallar. Jag hade den största jag fått stående under granen i julas! =)
Vi firar, men firar den 13 istället. Det är våran månadsdag, kändes lite väl mycket att fira två dagar i rad. (Även för en som gillar att fira sånt.)
Vi skickar ut inbjudningskorten till vår bröllopsfest :)
vi ger varandra en liten "ska ha" present bara för att det är alla hjärtans dag. Jättelarvigt egentligen :) Men vi gör det ändå. Kan vara blommer, lotter eller choklad. Nästan alltid från Ica också, lyxigt värre ;) haha..
Säger som många andra; inget alternativ var klockrent. Vi brukar laga lite godare mat, alternativt gå ut på restaurang. Lite beroende på om det är helg eller inte.
På Alla hjärtansdag ifjor friade min blivande man... med en tatuering på höften. -Lena vill du gifta dig med mig?
Snacka om att jag blev chockad :)
Så iår känns det som att jag får hitta på något speciellt. Vet bara inte vad ännu. Så tips tas gärna emot...