• Redaktör Kristin

Hur firar du Alla hjärtans dag?

Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?

Rösta och tyck till!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?
  • LoJ

För några år sedan köpte jag en bakform som har formen som ett hjärta. Varje Alla hjärtans dag bakar jag något smarrigt i den som jag, min man och våra två barn äter tillsammans efter middagen . Min mans mamma har alltid gjort likadant så vi för vidare traditionen! Vi skippar presenter och blommor, tycker det är överdrivet.

• Ellinoren

Iår firar jag och min sambo ett årig förlovningsdag. och efterssom det är lite jobbigt ekonomiskt just nu & dessutom är en vardag så tänkte jag göra lite mysigt hemma med någon god mat och kanske lite små överaskningar när han kommer hem från jobbet. Sen har jag köpt en present och choklad. Kanske får jag blommor eller något också. Hihi... Sen blir det nog bio till helgen.

• Ekna

Vi gör inte skator grej av de. Visar alla hjärtans dag varje dag istället :) så de blir jobba förmin del :)

• ClaraH

Vi firar inte, det fanns inte när jag växte upp. I år är jag dessutom på kurs med övernattning, så det får bli puss i telefonen. Jag känner också att man som någon annan sa firar kärleken kanske inte precis varje dag men flera dagar i veckan och gillar inte heller det kommersiella med det.

• Denise0007

Vi ger varandra blommor och presenter på alla möjliga dagar, inte speciellt på Alla hjärtans dag.

• Albertina83

Eftersom vår årsdag är 2 dagar innan Alla hjärtans dag så ska vi ska då, den 12 februari äta en romantisk middag på resturang. I år firar vi 4 år tillsammans. Jag brukar få blommor och kort av min fästman på Alla hjärtans dag och jag brukar ge han ett kort och baka och laga till nåt gott. I år ska jag baka blåbärspaj med hemgjord vaniljsås( min fästmans favorit efterrätt) och paella.
    Blir nervöst på Alla hjärtans dag för jag ska på min allra första anställningsinterjuv då.

• 2 0 1 2

Vet faktiskt inte ens om M2B har uppmärksammat att det ÄR alla hjärtans dag snart. Själv har jag köpt varsin liten present till blivande och en till sonen, som egentligen mest är designade nyttogrejer. Nämligen sådana här;

https://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a08121&method=search

https://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a06561&method=search

Och med detta hoppas jag kunna undvika alla former av maniskt nyckelletande a la "fan jag är redan försenad"-morgnar.

Bluebox är för övrigt VÄLDIGT snabba på sina leveranser, ett hett sista minuten-tips!

• say yes

vi brukar gå ut och äta på en lite finare resturang och jag brukar få blommor. I år pluggar jag, vi skall köpa vår lägenhet här i sthlm, köpa förlovningsringar och köpa ny säng så i år  kör vi en lite lyxigare variant hemma istället.

• Pertinax

Vi firar inte alla hjärtans dag. Men i år kommer vi förmodligen sitta i telefon hela dagen eftersom vi skickar ut våra inbjudningar dagen innan.

• Honungsdagg

Vi firar Alla Hjärtans Dag med god mat, hjärtformad kaka och så brukar jag köpa en liten present till min sambo och till min dotter, i år blev det varsin DVD och choklad och fint kort! <3 Vi bryr oss inte om allt tjafs i affärerna runt denna dag, men firar den ändå som en ursäkt för att lyxa till det lite! Kärleken flödar hemma hos oss varje dag iaf! :)

• DittVackraJag

Denna alla hjärtans dag spenderas tillsammans med vår katt.
    Vi är särbos (50 mil mellan oss för tillfället) och har ingen möjlighet till att kunna vara med varandra !
    Men vi får ta igen det i helgen med "hemma-spa" tänkte vi :)  

Love is in the air
  • 1700tal

Inget av alternativen passade riktigt. Några presenter blir det inte (fast jag fick ett mjukisdjur för några år sen som faktiskt har hedersplatsen uppepå mikron! ) däremot blommor, ett kort och god mat! Tidigt i morse smög jag upp och placerade en gräddvit (avskyr rött...) stor ros på hans frukostplats med ett kort med en latinsk vers. Har han nåt att bita i under dagen..

Sen lagar vi en middag tillsammans ikväll. Antar att jag får lite blommor när han kommer hem. Skulle gärna gått ut och ätit men vi har både en massa plugg.

• Aniara4

Mannen gick upp före mig i morse, så när han hade gått och lagt sig smög jag runt och la hjärtformade lappar här och var i lägenheten med olika små hälsningar. Den sista låg i hans jackficka och var en förhoppning att han inte skulle frysa. Det hjärtformade blocket hittade jag nyligen i en gammal låda, det var nåt jag köpte när jag var typ 14 så ingen nyinvestering direkt... Guld i mun

Sen blir det hemmamiddag, jag tänkte duka fint och använda hjärtformarna som vi fick i bröllopspresent till efterrätten. Kanske rosta lite bröd till förrätten och ta ut hjärtan med pepparkaksmått?

Men som sagt, föda kommersialismen har jag ingen lust med!

• Aniara4

Just det - vi fick ett antal champagneflaskor i bröllopspresent, så det är väl läge att knäcka en av dem idag! Skål

• 070831

Vi hade gett varandra en liten present inget stortt denna gång Kaffe
    Och sedan så så virkade jag under dagen medans sambon han spela lite men vi umgås ju iaf. sen senare på kvällen så hade vi myspys framför tvn
    blev ju inte någon fasans fullt då han ska jobba idag och behöver sin sömn.
    pga en olycka han varit med om. har han svårare att få sin sömn som han behöver.

Svar på tråden Hur firar du Alla hjärtans dag?