Hur firar du Alla hjärtans dag?
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Den 14 februari är det dags för Alla hjärtans dag. Bruka du fira det? Och i så fall hur?
Rösta och tyck till!
Jag är uppvuxen med en mamma som är florist, och i den branschen är Alla hjärtans dag största dagen på året, så mamma har alltid gjort fin frukost och ställt fram paket på frukostbordet åt oss under uppväxten. Nu har jag en sambo som tycker att kärleken ska firas varje dag och inte vara ett kommersiellt jippo en gång per år. Det blev lite krock, kan jag säga. Så nej, vi firar inget så. Inga presenter, ingen speciell middag eller så. Men i år har jag valt att ge en konsert i kärlekens tecken just den kvällen. Då får jag "fira", så kan han välja om han kommer och lyssnar eller inte ;)
Min man fyller år på alla hjärtans dag så det blir mer att vi firar hans födelsedag. Detta år fyller han dessutom 30 så jag slår på stort!
Äter lite god mat hela familjen... kanske blir en tårta i år..
De senaste tio åren har vi varit antingen i alperna eller fjällen när det är alla hjärtans dag eftersom det är sportlov. Därför brukar vi glömma bort alla hjärtans dag. Skulle vi komma ihåg så ger vi varann en extra kram. Inga presenter eller choklad. Tycker det räckt med julfirandet och min födelsedag i januari.
Vi brukar väl ta alla hjärtansdag som en extra ursäkt att mysa lite extra med en god middag eller liknande. Men i år kommer BM vara på jobbet fram till 22.30 och jag kommer sitta i skolan hela dagen och plugga inför min tenta den 15 feb. Alla tycker det låter jätte trist, men kan alltid äta gelehjärtan och choklad med mina klasskompisar. Det är minst lika mysigt :)
Om vi inte går ut och äter så brukar jag laga en lyxigare midag. Jag älskar att laga mat men det finns inte alltid tid och pengar att äta lyxigt så vi brukar passa på då! Sen brukar det alltid smyga in en present eller två, blommor och choklad !
Jag älskar alla <3 dag och tycker det är positivt att det finns en dag då man tänker extra mycket på att visa kärlek och omtanke till sina nära och kära! Sen är det klart att handlen gör det till ett jippo som de kan tjäna pengar på men kärlek behövs alltid hela tiden och om då folk tänker på det extra mycket är det bara bra!
Firar inte Alla hjärtans dag. Jag tycker det är ett kommersiellt påhitt (firar hellre i den grå vardagen än på en dag som handeln hittat på).
Inget av alternativen passar oss tycker jag. Jag har aldrig fått något min sambo på alla hjärtans dag men det gör inget. Själv kan jag inte låta bli att köpa något litet till honom. Förra året överraskade jag honom med att laga trerätters som väntade på honom efter jobbet. Gissa om han blev glad! I år har vi bestämt att vi ska laga trerätters tillsammans, vilket ska bli riktigt roligt. Presenter blir det nog inte från hans sida men jag tror att jag ska hitta nåt söt att köpa honom i år igen, det är ju så roligt att ge.
Firar inte Valenitn, vi firar min födelsedag istället.