vad ger ni till gästerna?
Vet inte vad vi ska ge till våra gäster vid dukningen.
Vad ska ni ge till era gäster?
Vet inte vad vi ska ge till våra gäster vid dukningen.
Vad ska ni ge till era gäster?
Vi ska ge bort två hembakta macarons i en liten ask som vi viker själva. Gott, roligt att göra och sen även efter bröllopet har jag lärt mig att göra goda macarons som säkert blir ett uppskattat inslag på fikabordet eller som present när man går bort på middag! Jag gillar idén med att göra något själv iaf.
Jag vill nog ändå ge något..älskar att pyssla och ge små saker till nära och kära.
Och sen blir det en fin detalj till dukningen hade jag tänkt.. får fundera lite på vad jag ska göra.. tror det får bli något ätbart iallafall
Jag vill så gärna koka saft. Jag älskar att koka saft på olika blommor, ex hägg eller syrén. Men mitt problem är vart man kan köpa billiga små flaskor. Hittade några men dom kostar kring 20-25:-/st och om man ska beställa 90 st blir det alldeles för mkt pengar för den "lilla" gesten. Ingen som har någon idé var man kan köpa små glasflaskor? Alt små små glasburkar till sylt.
Om man gör saft, hur mycket saft ger man bort då?
en liten flaska blir så liten känns det som, ett smakprov liksom. och en stor alldeles för mycket att göra till alla gäster :)
Jag har också funderat på vart det går köpa billiga söta burkar att stoppa något i..har kollat lite på tradera, blocket och ebay men krukset är ju att vi behöver ca60st. Ska kolla på ikea föresten.
Funderar på praliner som man gör själv och då vore det en bra ide som åvan att skriva receptet.
Eller polkagrisar som passar in i vårat tema och våra färger.
Tack för tipsen:)