• sofie e

vad ger ni till gästerna?

Vet inte vad vi ska ge till våra gäster vid dukningen.
    Vad ska ni ge till era gäster?

• Svar på tråden vad ger ni till gästerna?
  • Chicita
    sofie e skrev 2012-02-07 14:07:42 följande:
    Jag har också funderat på vart det går köpa billiga söta burkar att stoppa något i..har kollat lite på tradera, blocket och ebay men krukset är ju att vi behöver ca60st. Ska kolla på ikea föresten.

Funderar på praliner som man gör själv och då vore det en bra ide som åvan att skriva receptet.
    Eller polkagrisar som passar in i vårat tema och våra färger.

Tack för tipsen:)
    Åh polkagrisar är ju jättegott...
    Varför inte göra hjärtformade polkagrisar och ge bort annars? (är nog lättast att göra stänger och forma som hjärtan)

Det skulle kunna vara en fyllning i tårtan också (om ni ska ha tårta) ha ena fyllningen med polkacrisp.
    Eller göra en polkagrispannacotta...
    Oh nu blev jag baksugen Oskyldig
  • sofie e

Såg nu att det fanns flaskor med kork för 19kr på ikea och burkar med lock för 15kr..

• yavanna81

Angående flaskor/burkar: Ni känner inte någon som jobbar på lab eller nån form av tillverkning där man använder små glasburkar?  Isåfall kanske han/hon kan köpa loss sånt billigt. Jag jobbar i lab på ett läkemedelsbolag och vi använder massor av engångsglasflaskor/burkar som skulle passa för ett sådant ändamål och jag tror inte de kostar en krona styck.

• Jalle

Har nog skrivit det förut i någon tråd, men vi ska ge fröpåsar med ringblomsfrö. Egentligen är det placeringskort, men det blir ju som en liten present också. Hade annars inte tänkt ge presenter då jag tycker att det är en ganska onödig utgift om man inte har någon tanke bakom. Ringblommor återkommer i mycket, på trycksaker, bukett och bordsdekorationer, så vi tyckte det var ett roligt alternativ till placeringskort. Köpte påsarna på nätet för 5 kr/st, tyckte det var överkommligt.

• Växjöbrud2011

Vi ska inte ge någonting, men jag har en tanke att göra placerings-"korten" av vita stenar som jag skriver gästernas namn på med guldpenna, alternativt att jag lägger lite mer pengar på det och köper vita stenhjärtan på Åhlens som jag skriver namnen på. O dessa får man såklart gärna ta med sig hem :) Kan tänka mig att det är lite gulligt som minne, iaf om det är hjärtan. Så kan man ju själv använda den i nån ljus- eller blomgrupp etc. efter bröllopet om man vill.

• TheD

gav ooch gav. Vid varje tallrik hade vi en hjärtformad, transparant hjärtformad ask med minpastiller i. Inlindad i tyll och med lila rosett och vita små tygrosor... allt var pytte dvs.

• Lilla My 76

Vi tänkte ge bort några chokladhjärtan i folie som vi lägger i en organzapåse som varje gäst får.

• Lilique

Funderar på att köpa chokladhjärtan i rött/silverfolie. Askar viker jag själv av lite grövre A4-papper i nån fin färg och på locket är vårt monogram tryckt. Kan nog bli bra. Själv uppskattar jag verkligen en liten godbit vid tallriken.

Svar på tråden vad ger ni till gästerna?