• Solrosen03

Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?

Vi gifter oss i juni och bör alltså skicka ut inbjudningar snart, men med en liten bebis hemma är det inte så lätt att få till det....

Frågan är, är det tråkigt om man beställer allt klart från internet? Visst spar vi kanske pengar om vi gör själva, plus att det väl är roligare... men vi har inte tid och ork egentligen, men är rädda för vad folk ska tycka?!

Vad tycker du?

• Svar på tråden Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?
  • Solrosen03

16 juni och ja vi borde väl skicka ut dem under februari eller senast början av mars tror jag!

Jag tänker absolut pimpa korten om vi beställer färdiga, med band eller klistermärke eller pärlor.

• Solrosen03

ewamarie, vet du hur dyr frakten är på kortdesign och om det är samma frakt varje gång? Vilka köpte ni? :)

• Solrosen03

Tack för era åsikter och synpunkter :) Nu känner jag mig lugnare, alla de som jag pratat med i släkten har sagt att ååå, det är väl roligt och mer personligt att göra själv osv... men det är ju trevligt att skriva gästens namn i kortet som ni föreslog faktiskt.

Man kan alltså välja textutformning helt själv och ta hjälp av dem om det behövs?! Det blir ju en del pengar på allt, ca 4500 kr för allt upptryckt... men då måste man ju göra insidan på festprogrammet själv men det är väl inte så svårt att fixa hemma. Blir dyrt att fixa det genom dem tycker jag och så är det lite roligt att pyssla med :)

• Solrosen03

4500 kr är alltså för inbjudnningskort, plac.kort, vigselprogram och festprogram... då kanske det inte är så farligt, eller? Från kortdesign. 80 gäster.

Jag är rädd att det ska bli tråkigt och alla pratar om att vi ska göra ngt som är "oss", men vi utmärker oss inte på något sätt... så vad är oss då? :)

• Solrosen03
    SandraM, vilka kort valde ni? :)
  • Solrosen03

Vi har letat på alla sidor på nätet och hittar inga som vi kommer överens om och gillar..... Vad fan gör man, börjar få panik?!!

Svar på tråden Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?