• Solrosen03

Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?

Vi gifter oss i juni och bör alltså skicka ut inbjudningar snart, men med en liten bebis hemma är det inte så lätt att få till det....

Frågan är, är det tråkigt om man beställer allt klart från internet? Visst spar vi kanske pengar om vi gör själva, plus att det väl är roligare... men vi har inte tid och ork egentligen, men är rädda för vad folk ska tycka?!

Vad tycker du?

• Svar på tråden Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?
  • daniiel

För oss blev det billigare att beställa färdiga kort och självklart betydligt enklare. Jag tycker inte det är tråkigt alls. Man kan ju ändå välja en personlig design, något som verkligen passar en själv och bröllopet man tänkt sig :)

Vi valde kort från www.vistaprint.se

• imalifh

Klart att du ska göra det du har lust/ork och tid med.
    Det alldeles tillräckligt mycket som ska göras och läggas tid på.
    Det finns massor med fina färdiga inbjudningskort, dessutom om du vill och har ork/tid kan man ju "pimpa" de lite med det du tycker är snyggt.
    Limma på en pärla, knapp, blomma eller sätta ett band på ex.
    Om du märker att tid och lust finns.

• imalifh

När i juni gifter ni er?
    När tänker ni skicka ut inbjudningskort? 

• Solrosen03

16 juni och ja vi borde väl skicka ut dem under februari eller senast början av mars tror jag!

Jag tänker absolut pimpa korten om vi beställer färdiga, med band eller klistermärke eller pärlor.

• ewamarie

Vi beställde färdiga från kortdesign.se Jättefina!!
    Tanken slog mig inte ens att det kunde uppfattas som trist att beställa... Vi valde att trycka gästernas namn på varje kort. Typ

Härmed inbjuds
    Familjen xxx
    att närvara vid vår vigsel
    osv.

På så sätt blev det lite personligare tyckte vi. VI kommer beställa placeringskort, menykort, vigselprogram i samma design som inbjudningarna 

• daniiel

Haha och jag säger "Less is more" och ett stort "NONO" till att "pimpa" kort ;P

Det kan ju bero på att jag själv är allergisk mot pärlor, glitter, paljetter, klistermärken, band och allt möjligt annat sånt som folk får för sig att klistra fast :P Smaken är ju dock som baken, även när det gäller detta.

• Lilique

Vi beställde våra kort färdiga. Jag har inte ens tänkt tanken att det skulle vara tråkigt eller dåligt.

• Aniara4
    daniiel skrev 2012-02-09 12:18:47 följande:
    För oss blev det billigare att beställa färdiga kort och självklart betydligt enklare. Jag tycker inte det är tråkigt alls. Man kan ju ändå välja en personlig design, något som verkligen passar en själv och bröllopet man tänkt sig :)

Vi valde kort från www.vistaprint.se
    Dito.

Vi köpte också färdiga kort, med vår egen text såklart, från Vistaprint. Vi lämnade en tom rad där vi skrev gästens namn. Jag funderade först på att göra egna, men när jag tittat runt lite och såg vad materialet kostade blev det helt enkelt för dyrt!
  • Solrosen03

ewamarie, vet du hur dyr frakten är på kortdesign och om det är samma frakt varje gång? Vilka köpte ni? :)

Svar på tråden Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?