Solrosen03 skrev 2012-02-09 13:02:31 följande:
Tack för era åsikter och synpunkter :) Nu känner jag mig lugnare, alla de som jag pratat med i släkten har sagt att ååå, det är väl roligt och mer personligt att göra själv osv... men det är ju trevligt att skriva gästens namn i kortet som ni föreslog faktiskt.
Man kan alltså välja textutformning helt själv och ta hjälp av dem om det behövs?! Det blir ju en del pengar på allt, ca 4500 kr för allt upptryckt... men då måste man ju göra insidan på festprogrammet själv men det är väl inte så svårt att fixa hemma. Blir dyrt att fixa det genom dem tycker jag och så är det lite roligt att pyssla med :)
Oj, det låter dyrt!
Sammanlagt för 50 enkla kort med färgtryck på framsidan och svartvitt på baksidan (vi hade mer detaljerad information på baksidan för att hålla framsidan lite renare och snyggare), extra tjockt papper (ett bra köp, korten känns gedigna så), matchande kuvert med avsändaradress tryckt om man vill, och ingen reklam på insidan av kuverten, moms, och frakt, betalade vi ungefär 750:-, alltså 15:- per kort..
Festprogram skrev vi ut hemma, så det vet jag iofs inte vad det skulle kosta, men jag frågade ett par tryckerier här i stan och inte var det några flera tusen...