• Chicita

Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?

Jösses... vi måste varit jättetråkiga då Förvånad

Vi hade ett A4-papper i cremefärg och lite struktur för att simulera pergament.
    Vi använde Majuskler (stora bokstäver) med Old English Font i början av varje stycke, så där kraftigt förstorade och sen Lucinda Calligrafi (eller var det handwrighting) för brödtexten och sen distressade jag kanterna så att det skulle likna gamla pergament.

All info skrevs rakt upp och ner, nederdelen på pappret kunde man klippa av och skicka i retur. Bara fylla i namn, antal personer och hur dom skulle klä sig (Adel, borgare, bönder eller vanliga kläder) och om dom ville åka buss från hotellet eller inte.
    inget bling, inga pärlor, band, bilder eller annat.
    Men det var väldigt uppskattat.
    Jag handtextade alla adresser med gammaldags kalligrafi-stil och så förseglade vi kuverten med silvergrått vax och vårt sigill

Tråkigt blir det om ni inte tänker till och gör något som passar er.
    Men sen om ni beställer kort som ni gillar och passar er stil, eller om ni pysslar ihop dom själva spelar inte det minsta roll. Däremot skulle jag kanske fundera som mottagare om det kom en inbjudan som jag inte tycker passar ihop med avsändaren...

• Chicita
    Solrosen03 skrev 2012-02-09 15:15:16 följande:

4500 kr är alltså för inbjudnningskort, plac.kort, vigselprogram och festprogram... då kanske det inte är så farligt, eller? Från kortdesign. 80 gäster.

Jag är rädd att det ska bli tråkigt och alla pratar om att vi ska göra ngt som är "oss", men vi utmärker oss inte på något sätt... så vad är oss då? :)

Ja vad är ni?
    Är ni det lugna stabila och trygga paret som alla kommer till när det stormar kanske?
    I så fall kanske ett kort i lugna pastellaktiga färger utan massa bling bling skulle passa er.

Är ni dom som håller festen igång när alla andra är småtrötta och trista?
    Då kanske ni ska välja något i klara färger) svart och rött eller svart och kornblått eller liknande?

är ni musikälskare?
    Välj något med noter på som bakgrund?
    Osv...
    Om ni inte är dom där superpyssliga personerna så kommer ingen att förvänta sig att ni ska skicka ut hemknåpade kort heller Glad
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2012-02-09 15:23:55 följande:
    Jag tycker det är tråkigt att det är sån hysteri kring att allt ska vara så unikt och speciellt och så"VIII".( Och märkligt nog verkar de flesta vara speciella på precis samma unika sätt. ) Men man måste faktiskt inte vända ut och in på sig själv för att pyssla ihop de mest unika inbjudningarna. finurliga placeringskorten osv.  Det som är speciellt med ett bröllop är att det är just de två personerna som gifter sig, och just de gästerna som är på festen. Allt annat är bara inramning. Det som utmärker er kanske är att ni är praktiskt och rationella och prioriterar annat än en massa lull-lull?

Jag tror du kan få ett bättre pris för trycksakerna, men å andra sidan kan det vara värt en del att slippa hålla på och leta runt och jämföra priser och göra saker själv.
Svar på tråden Är man tråkig om man beställer färdiga inbjudningskort?