• DestinyD

Svarta tärnklänningar?

Kan tärnorna ha svarta klänningar? Jag hade tänkt det (borgerlig vigsel utomhus i höst), men så sa nån att man inte ska ha svart på bröllop och att jag kanske trampar i klaveret då. Stämmer det? Tänkte att dom skulle ha svarta klänningar med lila band i midjan och en ljus/vit sjal. Är det tokigt? Jag vet att det inte finns några REGLER, men etikettsregler finns ju. Nån som vet om det är helt åt skogen att göra så?

• Svar på tråden Svarta tärnklänningar?
  • Invincible
    DestinyD skrev 2012-02-10 19:58:00 följande:
    Låter verkligen supersnyggt!!! Jag börjar bli mer och mer säker på att faktiskt bestämma mig för svarta klänningar Glad
    De var supernöjda, tjejerna, och jag med! På skoj får du en bild också. Skyhöga skor, 10,5 cm på mig och 11,5 cm på dem. Efter vigseln sprang vi omkring barfota, och till mingel och dansen (hade ingen middag, bara mingel + tårta och sedan öppnade vår DJ dansgolvet vid 22) svidade vi om till converse. :D

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • DestinyD
    Invincible skrev 2012-02-13 19:13:30 följande:
    De var supernöjda, tjejerna, och jag med! På skoj får du en bild också. Skyhöga skor, 10,5 cm på mig och 11,5 cm på dem. Efter vigseln sprang vi omkring barfota, och till mingel och dansen (hade ingen middag, bara mingel + tårta och sedan öppnade vår DJ dansgolvet vid 22) svidade vi om till converse. :D

Jättesnyggt!!! Förstår att man inte orkar knalla omkring i såna klackar hela dan och kvällen Glad Mina tärnor skulle kanske orka, men jag ska satsa på mycket lägre klack till mig. Däremot funderar jag på att ha knall-lila skor, om jag kan hitta... De flesta har skyhöga klackar, och min rygg klarar inte det tyvärr...
  • DittVackraJag

Verkligen jättefint foto! HELRÄTT (om man ser ur ett mode-synpunkt) Flört
    Love is in the air
  • Invincible
    DittVackraJag skrev 2012-02-13 23:58:43 följande:
    Verkligen jättefint foto! HELRÄTT (om man ser ur ett mode-synpunkt) Flört
    Love is in the air
    Haha, tack snälla, för komplimangen!

När man har hela våra outfits med på bild så är det en skön mix av 50-60-tal och 2011 på kläderna, och jag är toknöjd med både kläder och foton! :)
  • hjgs

våra tärnor kommer ha helsvarta klänningar med ett vinröttband i midjan som är samma som jag har i snörningen i ryggen och i alla har runt blommorna. kör på det ni vill ha och det de känner sig bekväma i. Jag tror det blir absolut bäst när all känner sig bekväma,

• skaraborg2012

Hur snyggt som hellst! O vilken fin bild!! Får man fråga vad fotografen heter?
  • Invincible
    skaraborg2012 skrev 2012-02-27 01:49:28 följande:
    Hur snyggt som hellst! O vilken fin bild!! Får man fråga vad fotografen heter?
    Tack! Jag letade lääänge efter vår fotograf, så jag delar gärna med mig av honom! :D

Han heter Carl Bengtsson, är helt vansinnigt begåvad och finnes via hemsidan: www.carlbengtsson.net/
  • skaraborg2012
    Invincible skrev 2012-03-03 23:19:26 följande:
    Tack! Jag letade lääänge efter vår fotograf, så jag delar gärna med mig av honom! :D

Han heter Carl Bengtsson, är helt vansinnigt begåvad och finnes via hemsidan: www.carlbengtsson.net/
    Tack för fotograf tipset! Det ska jag kolla upp!
    Jag gillar verkligen kontrasten med tärnornas skor, hur fint som helst! Du har inga fler bilder på hur tärnornas klänningar ser ut? *Nyfiken* =)

Jag har faktiskt funderat på om min två tärnor (äm...ska bara fråga om de tilltänkta vill vara tärnor med!! =) ) skulle kunna ha svarta klänningar? ( VI hade först inte tänka att vi skulle ha Bestman och tärnor, men det lutar mer och mer åt det nu.) Kan även tillägga att min blivande kommer att ha en lite blank svart kostym och fluga.

Vad tror ni? Här är min klänning i alla fall. Skulle verkligen uppskatta lite input! =)

• Invincible

Nähä... det gick inte alls att länka in bilden, och det jag skrivit försvann också!
    Bröllopstorget är inte alltid mitt favoritfourm...

Klänningarna var från light in the box, de har nog inte den modellen kvar tror jag, men andra med samma luftiga känsla. Vi klippte bort den hemska blomman, för den var inte alls lika fin i verkligeheten. Väldigt prisvärt!

Klänningarna är öppna i ryggen, det var riktigt snyggt!!

• skaraborg2012
    Invincible skrev 2012-03-07 16:32:10 följande:
    Nähä... det gick inte alls att länka in bilden, och det jag skrivit försvann också!
    Bröllopstorget är inte alltid mitt favoritfourm...

Klänningarna var från light in the box, de har nog inte den modellen kvar tror jag, men andra med samma luftiga känsla. Vi klippte bort den hemska blomman, för den var inte alls lika fin i verkligeheten. Väldigt prisvärt!

Klänningarna är öppna i ryggen, det var riktigt snyggt!!

Tack så hemskt mycket för tipset. Hittade flera fina passande klänningar! Även den som dina tärnor hade finns kvar! Var kvaliteten bra och så? Jag får intrycket att ni var väldigt nöjda så jag antar det!? =) Tog ni standard storlekar eller måttbeställde ni?
  • Allmylove

Jag ska ha svart brudklänning - skithäftig!!
    Mina tärnor ska ha cerisa klänningar!

• Invincible
    skaraborg2012 skrev 2012-03-08 00:00:38 följande:
    Tack så hemskt mycket för tipset. Hittade flera fina passande klänningar! Även den som dina tärnor hade finns kvar! Var kvaliteten bra och så? Jag får intrycket att ni var väldigt nöjda så jag antar det!? =) Tog ni standard storlekar eller måttbeställde ni?
    Jag tyckte vi fick otroligt mycket för pengarna! Vi måttbeställde och betalade ca 700 kr allt som allt med införselavgift och vad det nu var som tullen ville ha. De var mycket välsydda och klädde tärnorna utmärkt.

Med det sagt så är det givetvis så att det är ju syntetmaterial i klänningarna så det är ju inte som en lyxig märkesklänning. Men för en klänning som förmodligen inte kommer användas så mycket mer än en eller två gånger så känns kinaklänningarna som ett väldigt bra alternativ!
  • ClaraH

Jag tycker nog att de kan ha svarta klänningar, särskilt om du bryter av med en annan färg, men det kommer helt säkert att pratas om det. Några kommer inte att gilla det för att "det inte ska vara så", så var beredd på det bara.

Svar på tråden Svarta tärnklänningar?