• liminka

Barn på bröllop

Jadu, hur man än vänder sig verkar man ha aschlet fram, som min mamma brukar säga :) Vi skrev på vår inbjudan att "festen är för vuxna, men barn är välkomna om det inte går att ordna på annat sätt. Meddela isf i förväg". Detta för att vissa gäster är långväga och kanske inte vill lämna sina barn flera dagar/har svårt att få barnvakt flera dagar.

Två dar efter att inbjudan gått ut OSA.r en av mina släktingar med: -Vi kommer gärna. Vi tar med Magda om det går bra.

De här människorna bor ganska nära bröllopsplatsen, på en gård i huset bredvid fruns föräldrar, alltså mormor och morfar. De träffar sitt barnbarn i princip varje dag så de känner varandra. Magda kommer vara 8 månader då vi gifter oss och van vid barnvakt.

ÄNDÅ tycker de att de 6 månader innan bröllopet har uttömt alla möjligheter att hitta lämplig barnvakt till sin unge. Det är bara så sjukt irriterande tycker jag. Kan de inte förstå att formuleringen på inbjudan gällde de som i panik inte kunde fixa barnvakt liksom?!

• liminka
    niriel skrev 2012-02-13 15:07:35 följande:
    Vi har skrivit att barn inte är välkomna på festen genom någon fin vers-formulering vi hittade (dock är självklart ammande barn välkomna) och vi har inte fått annat än positiva reaktioner utom från en kusin till min blivande, som har tackat nej och tyckte att det var onödigt högt ställda krav, och jag gissar att en av mina kompisar kommer att tacka nej även om vi inte har fått det bekräftat än. Vi ser det som vår fest och att vi därför bestämmer vilka vi bjuder, men självklart kommer det alltid att finnas de som tar illa vid sig hur man än vänder sig (snyggt uttryck förresten, alltid rumpan fram!Skrattande)

Såg förresten i någon annan tråd att någon annan hade formulerat sig så att man "helst" skulle lämna barnen hemma, det var EN av gästerna med barn som hade fixat barnvakt, resten verkade tycka att "helst" innebar att man inte behövde anstränga sig om man inte nödvändigtvis ville..

Hahaha, rumpan BAK ska det ju vara :) Men kul att även du uppskattar min kära mors töntiga uttryck :P

Ja, vissa verkar ju inte fatta när man lämnar en liiiten öppning för att ta med sig barn. Det verkar som att om man inte skriver INGA BARN FÖR FAEN så tar folk helt enkelt med sig ungarna. Så jävla oförskämt! Det är ju VÅR vuxenfest, inget jäkla barnkalas!

• liminka

"Vi gillar barn men vår bröllopsdag vill vi fira i vuxnas sällskap" kanske istället för INGA BARN FÖR FAEN ;)

• liminka

Kan berätta att jag pratat med min släkting som meddelade att hon tar med sig sitt barn utan att ens försöka fixa barnvakt. Jag bad henne vänligt att se tiden an och försöka åtminstone, men hon vägrade. Började köra martyrstilen istället typ - Ja, nä, vi vill ju inte vara till besvär, kanske bäst vi inte kommer då om Magda stör osvosv, ARGH!!!!

Jävla människa, hon bjöd dessutom in sig själv till bröllopet så fort hon såg att jag förlovat mig. Varken jag eller min sambo vill eg ha henne där, men tänkte att vi inte orkar med en massa tjafs eftersom vi är släkt. Och så ska människan dessutom klämma med sin unge....

Svar på tråden Barn på bröllop