• Aniara4

Bjuda mina vänner till sambons svensexa?! HJÄLP!

Jag tror också man får gå på sin känsla, för folk är olika. En del vill bara ha de allra närmaste med, andra tycker att "the more the merrier". Man kan ju fråga kompisarna om de vill vara med! Det brukar alltid framhållas här att brudgummen är den ende som är bjuden på svensexan, alla andra är med och arrangerar om de vill, så egentligen är det upp till dina kompisar att avgöra om de vill vara med och fira din blivande man eller inte. Men om du tror det är risk att några som han helst inte skulle vilja ha med själva tycker att de gärna vill vara med, så kan det vara bättre att inte fråga dem .

Jag har en kompis vars man min man har träffat några gånger och gillar, även om de inte har haft någon egen kontakt utan bara träffats när vi umgåtts som par (vilket inte är så ofta). Så jag ringde min kompis och frågade om hon trodde att han skulle vilja vara med, och det ville han gärna.

Blir det konstigt om dina killkompisar blir tillfrågade men inte tjejkompisarnas respektive? Är de alla som ett enda gäng, eller kan det bli naturligt med en sån uppdelning? Det kanske går att förklara med att han känner de killarna bättre? Eller, om han inte gillar de andra killarna så värst kanske känslan är ömsesidig, så att de själva inte vill vara med? Den som ordnar svensexan kanske kan kontakta dem och fråga lite tveksamt om det är så att de vill vara med, så att de inte tar det som en inbjudan rakt av som kan kännas oartigt att tacka nej till, utan mer som att man pejlar läget lite och ser hur de känner?

Svar på tråden Bjuda mina vänner till sambons svensexa?! HJÄLP!